English: Stop selling Uggs in shoe shops (=mistreatment of animals)
Français: Cessez de vendre Uggs dans les magasins de chaussures (= mauvais traitements infligés aux animaux)

Stop verkoop Uggs in onze schoenenwinkels (=dierenleed)

Vele schoenenwinkels verkopen nog steeds UGGS. Wie tegen dierenleed is, kan deze producten niet goedkeuren noch promoten.

Het schoenenmerk Ugg maakt gebruik van Australische merinoschapen. Helaas worden de merinoschapen voor UGGS niet geschoren maar geslacht; de schoen is gemaakt van de binnenstebuiten gekeerde huid van het schaap. De schapen worden vaak aan hun poten vastgebonden. Er worden staarten afgeknipt en er vindt castratie plaats (beiden zonder verdoving). Dit samen met de zogenaamde mulesing. Dit is het wegsnijden van de huid rond het achterwerk, het gebeurt eveneens zonder verdoving.

Sommige schapen zijn niet gemulesed, maar dat betekent niet dat de schapen een goed leven hebben gehad. Daarnaast biedt UGG geen openheid. Ze communiceren niets over de bedrijven waar de schapen vandaan komen

Graag zien we deze gruwelproducten verdwijnen uit de vele schoenenwinkels !

Teken je even mee?

Alvast bedankt voor de steun.ugly.jpg

Uw e-mailadres zal niet op onze site worden gepubliceerd. De auteur van de petitie zal echter alle informatie te zien krijgen die u op dit formulier noteert.

Je ontvangt een e-mail met een link om je ondertekening te bevestigen. Controleer alstublieft uw mailbox (en spambox).