Support Occupy Gezi/Taksim

Wat gebeurt er in Turkije?

Het Turkse volk heeft gesproken:
We zullen het niet toestaan ONDERDRUKT te worden!

Miljoenen zijn woedend over de gewelddadige aanpak van de regering om het Gezi Park protest te onderdrukken.

Ze waren woedend, maar niet verbaasd.

We hebben de afgelopen tien jaar onder de regering van Erdogan (de Minister President van Turkije) meegemaakt dat onze rechten stukje bij stukje werden afgepakt. Afgelopen jaren zijn journalisten, hooggeplaatste functionarissen, schrijvers, acteurs, schrijvers, en gekozen volks vertegenwoordigers zonder enige legitieme proces opgepakt en in gevangenissen gestopt, dit alles is een bewijs dat er in Turkije geen recht op vrijheid van meningsuiting wordt getolereerd en dat de juridische processen door de overheid worden gedicteerd.
Dit alles bewijst dat er in Turkije geen sprake is van democratie en elke menselijke waarden en rechten worden geschonden.

Herhaaldelijk, heeft Erdogan (de Minister President van Turkije) door zijn uitspraken bevolkingsgroepen tegen elkaar opgehitst, haat gezaaid, maar op wonderbaarlijke wijze heeft de Turkse media daar nauwelijks aandacht aan besteed.

De moedige protestanten op straat (in heel Turkije, en ook in andere steden over de wereld), zijn gewone burgers die voor hun rechten opkomen en tegen inperking van hun rechten demonstreren en geen marginale groeperingen zijn, zoals Erdogan hen benoemt. De demonstranten weerspiegelen de Turkse samenleving, een mozaïek van ras, cultuur, gewoontes, seksuele geaardheid, sociaal en economische stand en religie, dat komt er dus op neer dat deze demonstraties en protesten door het hele volk worden gesteund. We zijn verenigd omdat we ons zorgen maken over de toekomst van Turkije. Ons toekomst.

WIJ EISEN DAT ER EEN EINDE KOMT AAN HET POLITIE GEWELD.

WIJ EISEN EEN MEDIA DIE NIET WORDT GEDIRIGEERD DOOR DE OVERHEID.

WIJ EISEN EEN OPEN DIALOOG TUSSEN HET VOLK EN DE GEKOZEN VERTEGENWOORDIGERS.

WIJ EISEN EEN RECHTVAARDIGE ONDERZOEK TEGEN DE MISSTANDEN DIE BEGAAN ZIJN DOOR OVERHEIDS INSTANTIES, DIE HEBBEN GELEID TOT VEEL LICHAMELIJKE EN GEESTELIJKE LEED EN DOOD.

Treedt toe tot de conversatie door je steun te verklaren aan ons.