Tarik Z. moet onmiddellijk vrij!

Mocht je ook denken dat...wij als Nederlandse belastingbetaler de Grieken ‘gered’ hebben door hen 240 miljard euro te lenen? Dan heb je het mis! Wij hebben niet de Grieken ‘gered’, maar wij hebben onze eigen banken gered. Ruim 90 procent van de 240 miljard aan noodsteun is uiteindelijk terechtgekomen bij de banken, grotendeels Nederlandse, Franse en vooral Duitse banken. De kredieten zijn bijna uitsluitend gebruikt om private crediteuren in staat te stellen zich terug te trekken uit Griekse staatsobligaties en het eventuele faillissementsrisico in de schoot te werpen van de Europese belastingbetaler.

Wij hebben de banken dus niet één keer maar twéé keer gered! En onze politiek zit er tot z'n nek in! De top van Nederland zit tot z'n nek in de criminaliteit. Daarom vertelt het Journaal ons een ander onjuist verhaal. Het is zo verleidelijk om met ze mee te smuilen... Goedkope grappen over de Grieken te maken... Tarik Z. was geen verwarde man, zoals ook is gebleken in zijn rechtszaak. Tarik Z. deed wat een politiek activist moet doen. En reken erop dat elk uur dat hij gevangen zit geen pretje is. Het is zijn offer aan ons allemaal, het goede doel. Daarom is Tarik een held. Net zoals Richard Snowden.

Burgeroorlogen worden opgestookt en de verkrachters wijzen de slachtoffers als schuldige aan! Het zijn de banken, samen met de wapenindustrie, zij hebben het allemaal op hun geweten. En wij zitten als een mak hondje bij ze op schoot.

In het huis van een crimineel is het goed toeven... In de tuin van de duivel, schijnt altijd de zon. Princes Maybel kon het jacht van Klaas Bruinsma ook wel waarderen. Cees H. kreeg miljoenen van de staat maar Teeven was het bonnetje kwijt. En wie het niet met me eens is mag het zeggen! Maar een gewaarschuwd mens telt voor twee. Mijn opa zou hebben gezegd als hij nog had geleefd: "Nog nooit zaten er zoveel Nederlanders bij de NSB..." Wir haben es nicht gewusst? Nou nu wel...

Als Griekenland failliet gaat, en er is veel aan gelegen om dat te vermijden, gaan Spanje en Portugal erachteraan. Maar daarvoor moeten de banken eerst ook dáár hun geld terugtrekken dus ook daar moeten miljarden van ons belastinggeld naar toe.
'Too big to fail' zeggen onze politici. Maar ik noem het gijzeling. Een gijzeling door een gijzelnemer die onzichtbaar wil blijven, die opgaat in de anonimiteit van een massa... Maar we weten allemaal: een gijzeldrama eindigt maar op één manier... En zo onzichtbaar is die gijzelnemer niet meer. De namen zijn bekend.

Mensen als Tarik Z. hebben we nodig. Tarik Z. moet onmiddellijk worden vrijgelaten!