Teken online voor het behoud van dieren weiden sterrenburg!

Wij vinden dat de paarden en alle andere dieren op de weide een geschenk zijn voor alle mensen in de wijk Sterrenburg!
Wij hebben altijd aan alle eisen van het huurcontract voldaan.
Helaas is de gemeente al jarenlang nalatig in hun verplichtingen omtrent het huurcontract. Neem bijvoorbeeld de waterafvoer naast de weide, waardoor in de winter de paarden soms tot aan hun knieën in de modder staan.
Vorig jaar is er een enquête geweest die voor ons positief was. De 68,5% van de ondervraagden die geen overlast hebben ervaren verliezen het tegenover 31,5% die dat wèl ervoeren.
In 2002 is er een rechtszaak geweest die toen is gewonnen, en toen is uit onderzoek gebleken, dat er onvoldoende tot geen reden was om te constateren dat de overlast werd veroorzaakt door de dierenweide. Daarbij is het onderhoud altijd goed verlopen. Zo ook de parkeerplaats van de gemeente en de directe omgeving van de weide. Iedere dag zijn hier meer dan genoeg (groot)moeders met hun (klein)kinderen. Ook komen er ook geregeld ouderen uit het verzorgingstehuis in de boerderij naast het weiland van de dieren genieten. Voor kinderen, en ook ouderen een hele belevenis. Ze mogen altijd de dieren voeren en aaien. In het verleden hebben veel kinderen kunnen genieten van de (pas)geboren lammetjes, en geregeld mochten ze de lammetjes de fles komen geven. Een rondje rijden op een pony komt nog met grote regelmaat voor. Daarbij zijn wij van mening dat de overlast helemaal niks met dit alles te maken heeft gehad. Vermoedelijk wilt de gemeente gewoon graag de grond terug hebben.
Wij hopen met een handtekeningen-actie de familie Pieper te helpen, en dat niet alleen wij (naast gelegen buren) en de familie Pieper, maar vooral ook de kinderen centraal blijven staan in dit jarenlange conflict over de dierenweide!
ZOVEEL MOGELIJK TEKENEN EN DELEN ZOU GEWELDIG ZIJN!!!

Door te ondertekenen, machtig ik Francis dieren petitie om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.

We zullen uw e-mailadres niet openbaar online weergeven.

We zullen deze petitie adverteren bij 3000 mensen.

Leer meer...