Teken petitie als u ook vind dat u zelf mag kiezen wie u uw organen doneert.

Lieve mensen,

• Ik weet dat heel veel mensen ernstig ziek zijn en wachten op een donor maar vaak te laat zijn omdat mensen zich niet inschrijven als donor. Ik heb dat ook nog niet gedaan en voor mij is de grootste reden dat je zelf niet mag kiezen wie je je eigen organen doneert. Ik denk echt dat als ieder mens in Nederland de optie krijgt dat bijv. Eigen familie, vrienden en kennissen eerste keuze hebben zich veel meer mensen zullen aanmelden. En als er niemand in je directe omgeving 1 van je organen nodig heeft dat dan je organen gaat naar de eerst wachtende.  Kijk ik ben moeder van 2 kids en stel ik zou erachter komen dat ik ongeneeslijk ziek ben en 1 van mijn kinderen dat ook is maar na mijn overlijden met mijn 1 van mijn organen mijn kind zou kunnen blijven leven dan is dat uiteraard mijn eerste keuze. Is dat niet het geval dan zou ik het graag aan ieder ander mens willen doneren. Ook al verdiend ieder mens een orgaan om in leven te blijven maar als ik stervende zou zijn en mijn kind een orgaan van mij nodig heeft en een ander persoon die dat zou krijgen waardoor mijn kind te laat is en overlijdt (wie weet is de langst wachtende patiënt wel een moordenaar of verkrachter etc). dan heb ik spijt dat ik ooit donor ben geworden. Want je eigen kids en familie gaan toch voor mensen die je niet kent. Ik vind dat je in Nederland als je orgaandonor wordt het recht moet hebben op een testament dat de mensen om je heen indien nodig voorang hebben en anders je organen naar een onbekende gaan. Ik denk dat dan ook veel meer mensen zich zullen aanmelden. Hoop dat meerdere mensen deze mening delen want kom op nou mensen het is toch jouw lichaam.