Telefoon- & internetverbinding treintraject Breda - Amsterdam CS (intercity Direct)

Steeds meer forenzen maken gebruik van de Intercity Direct trein welke van station Breda naar station Amsterdam Centraal gaat. Op dit treintraject is op meerdere punten (lees: tunnels) tussen Breda - Rotterdam en Rotterdam - Amsterdam geen telefoonverbinding. Daarnaast wordt er op het gehele traject in de Intercity Direct géén Wifi verbinding aangeboden.

Het is niet meer van deze tijd dat beide diensten niet beschikbaar zijn, het is dester vreemder omdat in de 'gewone' treinen wel wifi wordt aangeboden.

Een goede telefoonverbinding is ook een vereiste, niet alleen voor het bellen maar ook vanwege de gewenste internetverbinding omdat veel forenzen gebruik willen maken van tethering verbinding (verbinding laptop/tablet met het internet via mobiele telefoon) om zo te kunnen werken.

Het bovenstaande is eerder gemeld bij NS maar er zijn geen verbeteringen aangekondigd en NS heeft gemeld hier op korte termijn geen veranderingen in aan te brengen.