Toekomst Expirimentele werkplaats

Aan de gemeenteraad van Amsterdam en het college van Burgemeester en wethouders

Petitie toekomst experimentele Werkplaats, Amsterdam Noord

Buurtbewoners uit de omgeving van de experimentele werkplaats aan Mariendaal zijn bezorgd over de berichten dat de stichting EWP binnenkort moet sluiten.

Kwetsbate jongeren dreigen hun opleidingsplaats kwijt te raken. Jongeren doe in de buurt maar ook in andere delen van Amsterdam noord werkzaamheden uitvoeren in de openbare ruimte, zoals het verwijderen van graffiti, het maken van voetbalspelletjes,plantenbakken, zitbanken, overdekte ontmoetingsplekjen en zo nog veel meer op het gebied van lassen, metaalbewerking, houtbewerking, elektra en schilderen.Activiteiten die al meer dan 35 jaar naar grote tevredenheid worden uitgevoerd.

Buurtbewoners verenigd in Buurtbeheer Nieuwendam-Noordwest kunnen zich niet voorstellen dat de gemeente Amsterdam dit werk niet meer wilt ondersteunen. Wij roepen u dan ook op om een positief besluit te nemen over de subsidieverstrekking en vragen u ook om de stichting EWP te begeleiden in het versterken van de organisatie.

Door te tekenen geef ik michael la grouw EWP toestemming om mijn handtekening door te spelen aan diegenen die invloed kunnen uitoefenen op deze kwestie.