utrecht koekoekstraat fietsstraat

De koekoekstraat in de volgelenbuurt is net breed genoeg voor personenauto's, en dan kun je als voetganger aan de ene zijde bijna een meter brede stoep gebruiken. de andere zijde is maar liefst anderhalve meter breed. fietsers en brommers gaan er ook doorheen. In twee richtingen! dat levert gevaarlijke situaties op, omdat deze tweewielers over de stoep gaan (past immers niet meer langs die auto's en opleggers die door de straat heen denderen.

Steeds meer huizen vertonen scheuren in de gevels.

Het is natuurlijk ook belachelijk dat in de smalste straat hier in de omgeving maar liefst vanuit 5 straten met gemotoriseerd verkeer gevoed wordt.

Gaan we dan maar gewoon wachten tot er een ernstig ongeluk gebeurd? kinderen kunnen niet zo maar de voordeur uitstappen omdat ze eerst moeten uitkijken of er fietsen of brommers (tegen de rijrichting in) over de stoep scheuren.

De gemeente moet hiervoor een oplossing vinden. Bijvoorbeeld de feiten accepteren en er een fietsstraat van maken in 2 richtingen.

Teken de petitie die dan naar de gemeenteraad verzonden zal worden!