Veilig in Sittard-Geleen

Het CDJA Westelijke Mijnstreek en de JOVD Westelijke Mijnstreek maken zich ernstig zorgen over de leefbaarheid en veiligheid in en rondom de binnenstad van Sittard. De eerste maanden van het nieuwe jaar hebben zich in dit gebied tijdens en na het uitgaansleven enkele geweldsincidenten voorgedaan. Zo vonden er verschillende opstootjes en vechtpartijen plaats, waarbij personen al dan niet ernstig gewond zijn geraakt. Wij vragen de burgemeester en wethouder dan ook om deze geweldsincidenten aan te pakken door rond en na sluitingstijd in de straten rondom de Sittardse Markt te surveilleren en daarmee verdere escalatie te voorkomen.

Iedereen moet zich tijdens en na een avondje stappen op de Markt in Sittard veilig kunnen voelen én zijn in Sittard. Teken de petitie en wij (Sander van Dijk, JOVD en Roel Zuijlen, CDJA) zorgen er persoonlijk voor dat alle handtekeningen bij de burgemeester en wethouders terecht komen.