Vergoeding buikwandcorrectie en anderen levensverbeterende correcties na veel gewichtsverlies

Je begint aan een vaak lange, moeilijke, zwaren en levens veranderende reis. Je besluit af te vallen. Of dit nou via een maagverkleining is of helemaal zelf(allebij super) het lukt!!! kilo's weg, bewegen is makelijker, leven is weer leuk, je bent super trots. Tot je in de spiegel kijkt. Heel veel overtollig huid. Die niet alleen je zelfvertrouwen naar beneden gooit maar ook gewoon onwijs in de weg zit.

Je wilt ook daar vanaf. Je krijgt een verwijzing naar een pc, deze doet een aan vraag bij de zorgverzekering en deze wordt kei hard afgewezen. Waarom? Je voldoet niet aan de te strengen eisen. (Of gewoon omdat iemand een slechte dag heeft)

Dit voelt als een straf, een straf voor het feit dat je je leven verbetert hebt de strijdt met kilo's gewonnen maar gestraft wordt door je lichaam, we kunnen er niks aan doen en de vellen kan je niet weg trainen. (Anders hadden we dat massaal gedaan)

We moeten met zn alle laten zien dat we niet meer gestraft willen worden voor deze killer prestatie.  De ogen openen van de zorgverzekering en met zn alle zoveel mogelijk handtekeningen verzamelen zodat de corretie's die de pc nodig vind gewoon vergoed worden vanuit de verzekering.