Verruiming sluisbediening Helmond

Gemeentebestuur Helmond

5700 AZ  Helmond

Geachte dames en heren,

Als gebruikers van de haven van Helmond heeft de gemeente ons geïnformeerd over de verminderde bedieningstijden van sluis 8 en 9 en de brug over de haven. Momenteel nog als proef maar mogelijk definitief.

De ingekorte bedieningstijden komen de efficiëntie van de binnenvaart niet ten goede, zoals u zich ongetwijfeld kunt voorstellen. Het liefste zouden we de bestaande bedieningstijden handhaven. We hebben echter ook begrip voor de bezuinigingen die uw gemeente kennelijk moet doorvoeren.

Maar met name de sluiting op zaterdag is voor velen van ons een struikelblok. Als je vrijdag te laat gelost bent kun je tot maandagochtend niet meer de haven uit. Als er dan ook in het weekend nog schepen boven sluis 9 zijn aangekomen loop je het risico dat je de haven pas tegen 8 uur maandagochtends daadwerkelijk kunt verlaten. Met de (oude) bediening op zaterdag was het zo dat je - zelfs als je vrijdagavond pas leeg kwam - maandag weer ergens beschikbaar kon zijn om te laden.

Vandaar ons verzoek of er op zaterdag toch weer bediend kan worden. Bijvoorbeeld van 7 tot 10, dan kun je sluis Panheel of sluis 4 (Veghel) uit zijn vóór de weekendsluiting die om 4 uur ‘s middags begint.

Samengevat: liefst helemaal geen inkrimping van de bedieningstijden, maar als het niet anders kan, dan in elk geval de mogelijkheid om op zaterdagochtend de haven nog te verlaten.

Gaarne uw reactie,

Hoogachtend,

Uw e-mailadres zal niet op onze site worden gepubliceerd. De auteur van de petitie zal echter alle informatie te zien krijgen die u op dit formulier noteert.

Je ontvangt een e-mail met een link om je ondertekening te bevestigen. Controleer alstublieft uw mailbox (en spambox).