Oplossingen voor E17 geluid en fijnstof in Gentbrugge en Ledeberg

viadukaduk_p1afrit_gentbrugge.jpg

Het viaduct van de E17-autosnelweg bezorgt heel wat inwoners van Gentbrugge en Ledeberg kopzorgen. Na de herstellingswerken aan het viaduct in 2004 steeg het lawaai zienderogen. Een nieuw type voegen zorgt tot ver in de omtrek voor een hels ‘gebonk’. De sterke toename van het vrachtverkeer versterkt de geluidsoverlast nog.

Maar de omwonenden liggen ook wakker van de hoge concentraties fijn stof door het verkeer van de E17. De teller staat op rood, en zoals iedereen weet betekent dit een alarmerende situatie.

Wie zou er anno 2014 nog een viaduct bouwen over dichtbewoonde kernen als Gentbrugge en Ledeberg? Hoort het viaduct van Gentbrugge misschien ook thuis op de lijst van af te breken vergissingen uit de jaren ’60, samen met de viaducten van Gent-Zuid en van Merksem?

Wij blijven niet bij de pakken zitten. Onder de noemer ‘ViaduKaduk’ verenigen inwoners zich om het probleem op de politieke agenda te plaatsen. Samen met de stad Gent ijveren we voor een toekomstgerichte, leefbare en constructieve oplossing voor de verschillende betrokken partijen. We dagen politici uit om durf te tonen en hun maatschappelijke verantwoordelijkheid op te nemen.

Meer weten over de E17 en ViaduKaduk: bezoek onze website www.viadukaduk.be of like onze Facebook-groep Viadukaduk

Uw e-mailadres zal niet op onze site worden gepubliceerd. De auteur van de petitie zal echter alle informatie te zien krijgen die u op dit formulier noteert.

Je ontvangt een e-mail met een link om je ondertekening te bevestigen. Controleer alstublieft uw mailbox (en spambox).