voicemail op de GSM ja of neen

Hallo

Hier wil ik het probleem aankaarten om de voicemail die verschillende operatoren aanzetten zonder dat de klant dit heeft gevraagd.

MAAR het uitschakelen van de voicemail is niet meer zo evident, vermits er verschillende providers bij hen een “blok” hebben opgezet om te beletten dat de klant zelf de voicemail kan uitzetten.
Om deze blok te verwijderen dient men zelf naar de klantdienst te bellen, meestal een helpdesk, en daar begint dan het spelletje
Druk nr 1 voor nederlands, druk nr 2 voor GSM abonnement, druk nr ……. Enz
Meestal worden de klanten van jut naar jaar gestuurd, tot men uiteindelijk te horen krijgt “wenst u uw contract te bij eindigen” druk toets 9 en wij verbinden u door met een medewerker, dan nog even wachten “al onze operatoren zijn bezet, blijft u even aan de lijn”, als men dan toch contact heeft met een medewerker, moet men vragen om de “blok” van de voicemail te verwijderen, dan is het nog niet gedaan.
Dan moet men via het eigen GSM toestel nog de code ##002# verzenden, dan is uiteindelijk de voicemail volledig uitgeschakeld.
Dus voor de meeste mensen is het een onbegonnen zaak om de voicemail uit te zetten.

link van het radioprogramma Hautekiet 10/04/2014 op Radio 1 in verband met word de voicemail nog gebruikt ? op 19min50sec is mijn interview

Als men naar een andere provider belt en de voicemail slaat aan, vanaf dit moment betaald men de verbinding en meestal is de eerste min vol te betalen

Daarom wil ik deze petitie opstarten, met de vraag willen de klanten eigenlijk een voicemail en is het niet beter om de voicemail "niet" meer automatisch geactiveerd word bij een nieuwe sim-kaart, de klanten die het dan wel de voicemail wensen kunnen dit aan de povider melden