volledige vergoeding dieptepsychologie

Er is al een aantal jaren een opmars aan het komen aan mensen die zich niet kunnen vinden binnen de reguliere therapieen (psychologen, psychiaters).Daar staat centraal om om te leren gaan met je problematiek denk aan cognitieve gedragstherapie/schematherapie.Waar men niet bij stilstaat bij het reguliere is dat hiermee het probleem niet weg is maar enkel met schema's te leren om de denkwijze( je verstand) aan te passen.Hierbij ga je steeds verder weg van je gevoel en lost het het onderliggende probleem niet op.Dit gaat er bij het reguliere niet in.

Als je gaat kijken dat 15 jaar therapieën een vermogen kost voor een zorgverzekering en je er achteraf nog niets mee bent opgeschoten. Nu vergoed de ziektekostenverzekering niets of nauwelijks wat van de dieptepsychologie omdat dit valt onder het kopje alternatieve geneeswijze. Ik wil me hier voor inzetten om het voor elkaar te gaan krijgen dat je als persoon zelf mag kiezen wat het beste bij je past reguliere of alternatieve . nu is dit niet mogelijk omdat de kosten voor de normaal werkende mens te hoog zijn.

Dus gaan we hier samen voor zorgen ? dat we een keus hebben wat het beste bij je past. teken dan deze petitie hoe meer mensen hoe beter en misschien dat we hiermee iets kunnen gaan veranderen .