Voor het behoud van de benaming ‘KERSTMARKT’ te Brugge.

Via het VTM-nieuws vernamen we op 29 oktober dat de kerstmarkt in Brugge voortaan de naam 'wintermarkt' krijgt. De organisatoren veranderden de naam om mensen van een ander geloof niet te schofferen. De regerende coalitie zwijgt in alle talen. Wij willen dat de benaming 'Kerstmarkt' behouden blijft.

kerstmarkt2.jpg

De reden om over te schakelen naar wintermarkt is weinig steekhoudend. ‘Wij hebben de nieuwe naam bovendien ingevoerd omdat er altijd commentaar was dat de kerstmarkt al begint voor Sinterklaas er is.’ We zien verder hoe het bestuur van ondernemers de andersgelovigen misbruikt om het christendom in de hoek te duwen. Men wil zogezegd de markt neutraal houden om niemand voor het hoofd te stoten. Maar dat men de christenen voor het hoofd stoot, is blijkbaar minder erg. Neutraliteit bestaat trouwens niet.

We willen een diverse samenleving. Als je "multicultureel" wil zijn, mag je je eigen identiteit niet verloochenen anders wordt het platte eenheidsworst!

Religie moet niet in de privéhoek geduwd worden.
De kruisjes moeten uit openbare plaatsen verdwijnen. Men heeft reeds ALLE levensbeschouwelijke programma’s die door eigen levensbeschouwingen werden gemaakt van het VRT-net verwijderd. Men wil de christelijke zondagsviering van de verschillende christelijke denominaties, het enige wat nog overblijft, ook van het openbare net. Men wil de godsdienstlessen uit het onderwijs en vervangen door L.E.F. Men wil de christelijke feestdagen vervangen door niet-religieuze feestdagen. De christelijke ethiek wordt vervangen door een liberale ethiek. Christelijke organisaties worden niet meer gesubsidieerd omdat ze niet voldoen aan de seculiere normen. Wat overblijft van het geloof wil men humaniseren. De atheïstische liberalen zitten niet stil!

U kan zich de vraag stellen  in hoeverre de kerstmarkt nog iets met kerst te maken heeft. Een naam is cruciaal en verwijst naar haar oorsprong! Hierdoor blijft kerst in het collectief geheugen gegrift. Geen kerstmarkt zonder kerst, geen kerst zonder Christus. Dus de verwijzing naar kerst uitwissen is geen goede zaak.

De grote meerderheid vraagt niet om een naamsverandering, ook niet de andersgelovigen. Het zijn de atheïstische liberalen, die de zogenaamde vrijheid verdedigen, die het meest de godsdienstvrijheid fnuiken en een seculiere dictatuur oprichten. Van Kerst wil men een winterfeest maken, van Pasen een lentefeest, van Allerzielen Halloween...

De ondernemers hebben niet het recht om dit op hun eentje te veranderen. Wij vragen aan het stadsbestuur dat de ‘kerstmarkt’ behouden blijft en dat ze hieromtrent actie onderneemt.

In deze facebookgroep kan je een voorstel doen voor een nieuwe naam. Wij willen geen nieuwe naam maar het behoud van de naam. Laat van je horen: facebookevenement >> https://www.facebook.com/events/248608635783372/permalink/250133958964173/

Vind je ook dat de benaming ‘KERSTmarkt’ moet blijven, teken dan onze petitie en stuur die door.

Samen sterk!

(Deze petitie is politiek neutraal )

Uw e-mailadres zal niet op onze site worden gepubliceerd. De auteur van de petitie zal echter alle informatie te zien krijgen die u op dit formulier noteert.