Voorrang sociale huurwoning Amsterdam voor geboren Amsterdammers

Amsterdam,

De stad waarin vele wel zouden willen wonen. Voor vele een droomstad. Voor geboren Amsterdammers is dit onze omgeving en zouden wij hier nooit afstand van willen doen. Maar nu komt het! De woningen in Amsterdam zijn zeer gewild, vele mensen uit andere steden willen zich hier vestigen. De prijzen van de koopwoningen in amsterdam zijn door een laag/midden inkomer helaas niet meer te betalen. Als je dus als geboren Amsterdammer als starter met een laag/midden inkomen op de woonmarkt wil komen zijn er eigelijk in korte termijn geen opties voor je. de wachttijden lopen op tot wel 13 jaar en zelfs langer.

Petitie

Graag roep ik alle geboren Amsterdammers die nu of in de toekomst een woning in amsterdam (gaan) zoeken op om de petitie te tekenen. In de hoop dat er veranderingen komen voor Amsterdamers die zelfstandig willen wonen in een betaalbare woning in hun eigen omgeving.

Door te tekenen geef ik R. toestemming om mijn handtekening door te spelen aan diegenen die invloed kunnen uitoefenen op deze kwestie.