Weg met de processierups!!

Hallo allemaal

In heel Almelo hebben we last en overlast van het niet leuke beestje de processierups, de processierups heeft brandharen, die haren kunnen gezondheids klacht veroorzaken. Jeuk, bultjes, blaasjes of een rode huid, Rode, gezwollen ogen, Een loopneus, Kriebel in de keel, Moeite met slikken, Hoesten, Kortademigheid, Duizeligheid, Koorts, Overgeven, Algehele malaise. Veel mensen weten niet dat de rups 700.000 brandharen bevat. Het zijn voor de mens onzichtbare, pijlvormige haren van 0,3 millimeter groot, voorzien van weerhaakjes. De rups schiet de brandharen letterlijk af, bij wijze van verdediging. Ze worden gemakkelijk verspreid door de wind en kunnen tot honderd meter rond het nest overlast geven. De brandharen dringen bij mensen in de huid, ogen en luchtwegen. Hierdoor krijg je wellicht een jeukend huid geïrriteerde ogen en een benauwd gevoel. Deze brand haren zijn nog 5 jaar actief. Niet alleen voor de mens maar ook voor uw huisdier is de rups geen pretje en zelf gevaarlijk!!!

Met deze petitie hopen we dat gemeente Almelo er wat meer aan gaat doen. Want nu is de gemeente elk jaar nog te laat. IMG-20180530-WA0001.jpgIMG-20180530-WA0002.jpgIMG-20180530-WA0003.jpgl