WEG MET DE PLASTIC FLESSEN

Wij, studenten van The Next Generation van de Hogeschool van Amsterdam constateren dat er teveel plastic flessen worden gedumpt binnen onze de HvA. Dit probleem zal de mens, dier en milieu grote schade toebrengen. De verkoop van kleine plastic PET flesjes zijn de afgelopen jaren flink toegenomen. Juist die kleine flesjes veroorzaken veel zwerfafval en komen uiteindelijk voor een deel in de plastic soep in de oceanen terecht.

Wij verzoeken jullie om de PET flessen te vervangen voor duurzame flessen van Join the Pipe. Join the Pipe promoot het drinken van kraanwater met als doel een eerlijke verdeling van drinkwater en het gebruik van milieuvervuilend voorverpakt bronwater tegen te gaan. Met de verkoop van watertappunten en navulbare kraanwaterflessen en met donaties financiert Join the Pipe schoon drinkwater projecten in ontwikkelingslanden. Bovendien verzoeken wij om gebruik te maken van de watertappunten binnen de HvA waarbij je fles makkelijk bij kunt vullen is met gezond en duurzaam water.