Wij Willen een op-afrit in Damme op de N49 (E34)

Bij de omvorming van de N49 naar een autostrade is er geen op-afrit in Damme voorzien.Alleen komen er 2 tunnels en een ventweg vanaf Maldegem ( Intratuin)tot aan Westkapelle waar alle verkeer langs moet , zoals autobussen, plaatselijk vrachtverkeer, landbouwers enz.Als u deze aan intratuin mist dan moet u tot aan Westkapelle doorrijden om dan de ventweg terug te nemen. In Hoeke komen er lichten voor de fietsers die richting Sluis rijden. Bij de zelfstandige te Moerkerke is er al de mogelijkheid om de petitie te ondertekenen als u voor een af-oprit bent in Damme.

Voor deze die ook voor de afrit zijn maar de mogelijkheid niet hebben om bij de zelfstandige te ondertekenen, is het hier mogelijk online deel te nemen.Wie nu de A11 al gebruikt weet al hoe gemakkelijk deze is.En voor naar richting Antwerpen of Gent te rijden zal dat ook een groot nadeel zijn als we geen oprit krijgen.

Wie er tegen is mag  natuurlijk ook zijn mening geven, zodat we kunnen bekijken of er iets mogelijk is aan uw reden.

Toestand 2020

Voorlopig nog steeds dezelfde situatie, gelukkig zijn ze veranderd van mening voor dan toch een fietstunnel te leggen in Hoeke zodat de fietsers de Ventweg onderdoor kunnen.

Er is dan toch beslist ook een fietstunnel te leggen tussen Lapscheure en den Hoorn. Dus in plaats van 2 fiets& autotunnels komt er nog een 3de ( fietsers alleen)bij op een afstand van 3,5 km tussen de 1ste en 3de. En dit langs twee evenwijdige baantjes die langs de autostrade lopen, begrijpen wie dit kan.

Om te voldoen aan de voorwaarde van een oprit moet de afstand min. 10 km zijn. Nergens tussen Brugge en Antwerpen is dit van toepassing, allen minder dan deze voorwaarde.

Dank bij voorbaat Luc & Hans                                     0474238589

Luc De Love , Hans Poupaert    Neem contact op met de schrijver van de petitie