WIJ WILLEN MEER EN PROFESSIONELERE CONTROLE OP DIERENASIELEN!

Recente berichten over wantoestanden in het dierenasiel te Gent moeten de wetgever er toe aanzetten dringend maatregelen te nemen.
De wet 04/2007 voorziet momenteel: . - Verzorging van de dieren en beheer van de inrichting  - Art. 5. § 1. Voor de verzorging van de dieren en het beheer van de inrichting is voldoende en bekwaam personeel ter beschikking. De Minister kan voorwaarden stellen wat aantal en opleiding van dit personeel betreft.

WIJ VAN KATTENADVIES, een Internationale Non-profit-organisatie, eisen dat men de wet aanpast als volgt: Voor de verzorging van de dieren en het beheer van de inrichting moet, volgens het aantal dieren, minstens één dierenarts en één gedragstherapeut verantwoordelijkheid dragen in alle beslissingen tot euthanasie.

Nu worden maar al te vaak katten dood gemaakt omdat de verantwoordelijke vh asiel en de dierenarts dit beslissen. Een dierenarts kan onmogelijk het gedrag van een, vaak al zeer traumatisch en gestrest dier, inschatten. Net zoals een huisarts bij mensen nooit de taak van een psychiater kan overnemen bij mensen...

GEZONDE KATTEN DODEN KAN NIET LANGER! WIJ GAAN VOOR EEN "NO-KILL PROGRAMMA"
Dat wil zeggen katten vangen stereliseren/castreren en terug plaatsen
(Trap/Neuter/Return)

ZIE DIT FILMPJE AUB TOT HET EINDE...

Wij van kattenadvies willen deze taken ZONDER WINSTOOGMERK invullen, dus correct en volledig onafhankelijk. We menen dat hier dringend nood aan is. Verder moet er betere controle en regels zijn naar de huisvesting toe. Voor katten is 3D ruimte essentieel, de huidige vaak veel te kleine bakken zijn barbaars en niet meer van deze tijd.

DENKT U ER OOK ZO OVER? TEKEN DEZE PETITIE EN STEUN ONS IN DE STRIJD NAAR EEN HUMAAN DIERENWELZIJN!

The greatness of a nation can be judged
by the way its animals are treated.

(Mahatma Gandhi)