Wij willen Nathalie Taling terug bij Swoop

2016 zou een mooi jaar moeten worden voor Swoop, want de ambiancegroep van Filip D'haeze (42) mag vijftien kaarsjes uitblazen. Dat feest wordt echter overschaduwd door het ontslag van Nathalie, een van zijn danseressen én zijn levenspartner.

Nathalie was lang een van de vaste danseressen van Swoop. Waarom ze nu ontslagen is, begrijpt Filip niet. "Het is een beslissing van mijn manager Patrick Vande wattijne. Net voor Nathalie opnieuw zou gaan werken na haar zwangerschapsverlof afgelopen zomer, kreeg ik te horen dat ze niet meer kon terugkeren. Ze zou niet meer voldoen. Een zeer merkwaardige beslissing."

Hoe pijnlijk is dit voor jullie?

ADVERTENTIE

"Het heeft ons uiteraard zeer diep geraakt. Aanvankelijk reageerde ik heel opstandig en wilde ik zelfs met Swoop stoppen, maar uiteindelijk wil ik niet alles wat ik heb opgebouwd zomaar weggooien. Er zit zeker
nog toekomst in de groep. Het is ook mijn broodwinning, hé. Ik heb een zeer moeilijke periode achter de rug, maar ik wil Swoop niet opgeven."

Nathalie heeft het wellicht erg moeilijk met haar ontslag.
"Ze loopt de muren op! Voor mij is het ook lastig, omdat ik haar ontslag niet heb kunnen tegenhouden. Nathalie deed het ontzettend graag, en uiteraard zou het financieel ook beter zijn als ze haar job terugkreeg. Ik hoop dat er alsnog een oplossing komt. Nathalie is daar heel ongeduldig in, wat ik uiteraard helemaal begrijp."

Is er nog een kans dat ze opnieuw bij Swoop kan dansen?
"Ik heb al herhaaldelijk pogingen gedaan, maar mijn argumenten vallen in dovemansoren. Eigenlijk kan deze gang van zaken niet. Nathalie was de allereerste danseres bij Swoop, we hebben de groep samen
opgebouwd en onze liefde is erdoor ontstaan. Blijkbaar heb ik na veertien jaar niets te zeggen."