Yuna mee op eindreis

Mijn naam is Juste Verschuren. Ik zit in klas 12A (6 havo). Yuna de Maat is een oud klasgenoot en beste vriendin van me. Zij heeft tot eind vorig jaar nog op het Novalis college gezeten. Daarna is ze naar een MBO gegaan. Wij kregen in onze klas vorig jaar te horen dat we op eindreis gaan in 12A. Yuna heeft samen met ons de eindreis locatie uitgezocht, ze heeft met ons geld ingezameld en heeft de planningen mee gemaakt. Ze is dit jaar begonnen op haar nieuwe opleiding, ondanks dit zien wij haar nog als een leerling in onze klas. Daarom leek het ons wel leuk dat ze met ons mee op eindreis ging. Dit zou ook voor haar een goede afsluiting van haar middelbare school zijn. De school stemde ermee in en zo gingen we plannen. 21 leerlingen in totaal. We zamelden geld in en haalden alles bij elkaar. Nu, 3 weken vantevoren, alle tickets zijn besteld en Yuna heeft vrij gekregen van haar opleiding om mee te gaan, wordt ons verteld dat Yuna toch niet mee op eindreis mag omdat ze geen echte leerling van het Novalis meer is. Wij zijn natuurlijk razend! Het is al een typisch novalis ding om dingen op het allerlaatste moment te laten weten, maar om vantevoren te zeggen dat het wel mag is niet normaal!

Er zijn verder geen nadelen aan Yuna's deelname aan onze eindreis. Alle tickets zijn al betaald. Yuna heeft vrij van haar opleiding gekregen. En iedereen rekende er op dat zij meeging. Yuna heeft bovendien altijd veel voor school gedaan, ze werkte vaak op zaterdagen op school om te helpen met catering voor verschillende events. Ze heeft altijd kantine diensten gedraait en altijd geholpen met verschillende taken op school. Daarom vind ik dat Yuna ook wat als bedankje verdiend.

Daarom wil ik jullie vragen deze petitie te tekenen in de hoop dat Yuna een uitzondering kan worden op deze regel. Want wij willen heel erg graag dat Yuna mee op eindreis gaat!