Yuro moet blijven!

Na 4 jaar erg betrokken te zijn met de Nederlandse samenleving krijgt Yuro (Yurges Matevosyan) afgelopen weekend het verschrikkelijke nieuws te horen dat zijn verblijfsprocedure is verstreken en dat hij samen met zijn gezin op zeer korte termijn ons land moet verlaten of uit wordt gezet. Wij willen er alles aan doen om dit te voorkomen, vandaar ook deze petitie.

Yuro is iemand die altijd hard werkt, leergierig is, iemand die zich altijd vrijwillig inzet voor een jong en oud, zo is hij vrijwilliger bij o.a. Scoop jongerenwerk, Kaliber Kunstenschool en NAXT waarvan hij tevens ambassadeur is. Hij is iemand die zich al erg snel wist aan te passen aan de Nederlandse normen en waarden en de Nederlandse taal al snel beheerste. Hij staat altijd voor iedereen klaar. Yuro wist door zijn barmhartigheid een plek in onze harten te veroveren terwijl hij nog altijd voor zijn eigen plek vocht. Via deze weg willen we jullie vragen om allemaal mee te vechten om onze vriend hier te houden. Bij ons!

Kortom Yuro heeft in de jaren dat hij in Nederland is erg veel voor ons betekend en kan in de toekomst nog veel meer gaan betekenen!

Wij kunnen nu iets terug doen voor Yuro en zijn familie! Teken daarom allemaal deze petitie!

Yuro hoort bij Nederland en Nederland hoort bij Yuro!