(Petitie) Zeg nee tegen experimenteren met zorginstellingen! (Fokus)

Experimenteren met zorginstellingen!
De regering wil 7 miljoen euro bezuinigen op zo´n 100 zwaar gehandicapten instellingen in Nederland.
De zittende regering heeft ermee ingestemd dat per 1 maart deze instellingen achtergelaten gaan worden zonder managers oftewel leidinggevenden! Met als gevolg dat de Gehandicapte bewoners geen direct aanspreek punt meer hebben om hun zorg of problemen te bespreken. Tevens valt de complete leiding en toezicht weg van alle verzorgende personeelsleden.

Het wordt een fiasco waar zo´n 1500 zwaar-gehandicapte mensen straks de dupe van gaan worden.
U zou zelf maar eens in een ziekenhuis liggen zonder een leidinggevenden,  waar moet u dan terecht als je niet goed verzorgd wordt door een verzorgende!
Ik hoop persoonlijk niet dat dit een manier is om de 100 instellingen dood te laten bloeden, zodat de zittende regering er over 3 jaar helemaal van af is.

Politieke partijen (zoals de VVD )krijgen zelf de boel niet geregeld en dat zelfs met de beste topadviseurs en raadgevers om hen heen, het is een grote chaos daar.  De ene minister na de ander treedt af, de voorzitter is pas ook nog opgestapt en de zorg in Nederland is in de afgelopen 7 jaar, zo´n 300% procent duurder geworden door het ziekenfonds te veranderen in marketing instelling!
En nu zegt deze zittende regering wat het zelf niet op orde heeft: Laten we deze bezuinigingsmaatregel van 7 miljoen (wat totaal niet nodig is) maar gewoon doen en zien waar het schip strand!

Er is een theoretisch plan bedacht om alle problemen te laten oplossen! De zittende regering staat hierachter!
Namelijk door "een manager" in te zetten op 5 instellingen!
Dat is een beetje hetzelfde als dat een “coach of trainer”  5 verschillende voetbalteams moet aan sturen in een keer! Plus dat hij alle kantines erbij draaiend moet houden,   inclusief  de administratie!
Een ziekenhuis of een verpleegafdeling heeft al 2 managers per afdeling nodig om de zorg voor 24uur in goede banen te leiden.
Dit plan is nog nooit uitgeprobeerd en ieder die hier aan mee doet, heeft nog nooit zo´n functie bekleed.

Veel bewoners van deze instellingen vrezen voor het einde van zelfstandig wonen.  Velen zijn bang om weer verdoemd te worden om in de nabije toekomst in een verpleegtehuis te moeten gaan wonen! Daar moet u toch niet aan denken als u in onze schoenen zou staan!

Het bedrag van 7 miljoen wat onze regering ons wil korten, is een schijntje van niets uit onze schatkist!
De regering gaat dit jaar nog een bedrag van 6 miljard terug geven aan de Nederlandse burger, mede door te bezuinigingen op de zwaarste gehandicapten van Nederland,  ik denk dat de Nederlandse burgers dit helemaal niet willen op deze manier! Het is namelijk bruto 0, 80 cent wat u er extra voor terug krijgt in het jaar 2016!
Wilt de Nederlandse burger dit?

Moet een regering  gaan experimenteren met 100 instellingen waar 1500 zwaar-gehandicapten mensen van afhankelijk zijn?

Geachte burger,
Ik wil u vragen om deze petitie te ondertekenen om deze bezuiniging van 7 miljoen niet te laten plaatsvinden.
Mits er geen fatsoenlijk plan is wat eerst uitgeprobeerd wordt voor de duur van 2 jaar, bij minimaal 4 zorgprojecten van stichting Fokus in Nederland.

Wij zijn volledig afhankelijk van u belastinggeld en van onze zittende regering.
De regering beslist uiteindelijk of wij een draagzaam leven krijgen, of een heel zwaar leven krijgen.

Mijn dank is groot,
U handtekening is een stem die zegt laat onze gehandicapte van Nederland een waardig leven leiden!

Vriendelijke groet,

Bennie Jongenelen

S.V.P  liken en delen bij facebook.