Stop met schieten op Herten in Zandvoort

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Stop met schieten op Herten in Zandvoort.


Gast

#76

2015-03-14 14:58

Soms is het nodig als er zieken zijn,maar laat ze gewoon lopen. Wat mensen ook doen is eten geven en dat moet je laten.
Dirk

#77 Re: Re:

2015-03-14 15:30

#12: - Re:  

Wij zitten in het leefgebied van deze dieren, niet andersom. Dat ze geschoten moeten worden is waanzin en ik weet (helaas) veel van de jacht, ook hoe men maar wat graag in de startblokken staat om te doden. Wildbeheer is grote kolder, jagers voeren massaal bij wat ook is toegestaan, zo creeer je weer meer aanwas om te kunnen schieten. Het woordje wildbeheer is een lachertje! Ik bezit zelf een groot stuk grond waar gelukkig jacht niet meer is toegestaan, jagers hebben getracht mij onder druk te zetten en boden behoorlijke bedragen om uberhaupt te mogen jagen op ons grondgebied. Het zijn zelfbenoemde experts en ik ken er een paar die de lagere school nog niet hebben gehaald maar wel het o zo moeilijke cursusje halen van de K(N)JV, beetje bijzonder. Eenmaal deze cursus gehaald heb je er geen omkijken meer naar, je kunt in de lengte der dagen blijven knallen, met alle gevolgen van dien.


Gast

#78

2015-03-14 15:31

Dieren zijn ook wezens met gevoel en met recht op leven!
Dirk

#79 Re: Re: Afschot herten Zandvoort

2015-03-14 15:37

#29: - Re: Afschot herten Zandvoort 

Je vind dit realistisch omdat het in je straatje is blijkbaar, van enige nuance is geen sprake. De jacht in NL is niet wat het lijkt, beheer is een woord wat helemaal niet op zijn plaats is. Er wordt betaald om te mogen jagen in gebieden, en niet op muizen of andere diersoorten maar altijd op de eetbare soorten dan zijn jagers er als de kippen bij! Vossen bejagen en ze al concurenten zien, roofvogel gifincidenten, hetzelfde verhaal. Jagers behalen er genoegen uit om dieren om zeep te helpen en verschuilen zich achter een mooi praatje van beheer. Waarom de WBE in Drenthe dan zonnodig moest frauderen met tellingen is een raadsel zou je zeggen, waarom er wordt bijgevoerd? Tja hoezo natuurlijk proces, we weten allemaal wel wat voor effect het heeft. En we moeten het allemaal maar overlaten aan een stel zelfbenoemde experts blijkbaar?

 

Dirk

#80 Re: Re:

2015-03-14 15:42

#65: gast - Re:  

Laten we het niet hebben over het miveau van jagers, die is echt beneden alle peil. Ik ken er een paar die de lagere school nog niet hebben afgerond, ze kunnen niet eens schrijven en lopen wel met een jachtakte rond. Raar? Nee helemaal niet, om te jagen doe je ff een cursus van de K(N)JV en je mag jezelf expert noemen. Daarnaast moet je wel zorgen voor voldoende aanwas door wat bij te voeren of met een boer te overleggen of er wat mais mag blijven staan. En je moet natuurlijk even de portemoee trekken voor de pacht maar daarna mag je al je jachtvrinden uitnodigen voor een gezellig jachtpartijtje, je schiet naderhand even wat resepctloze foto's van de trofeeen en plaatst die vol trots op Facebook, tjonge stoeren mensen zijn het hoor!! Over primitief gesproken....


Gast

#81

2015-03-14 16:13

Ik pleit voor invoering traject controle op de zeeweg van 60 km per uur maximaal. Daarmee is:
1 het ecoduct overbodig.
2 veel minder aanrijdingen van dieren
3 veel minder ongelukken van motorrijders en auto's
4 daarmee minder leed en maatschappelijke kosten

Gast

#82

2015-03-14 17:27

Afblijven van de natuur!

Gast

#83

2015-03-14 18:00

Er moet helemaal niet op wat voor dier geschoten worden,dan regelt de natuur zichzelf welpas dan kan herstelling plaats vinden.

Gast

#84

2015-03-14 18:32

Het wordt tijd dat mensen eens leren leven mèt de natuur.

Gast

#85

2015-03-14 18:57

Kan me voorstellen dat het jammer is als je tuin opgevreten is door de herten , dat ze verkeers ongelukken veroorzaken. Denk alleen dat er een andere manier moet zijn om deze herten die dus opzoek zijn naar eten en niet om de bewoners de stuipen op het lijf te jagen, er moet een andere manier zijn om dat tee voor komen dat ze het dorp in gaan.

Gast

#86

2015-03-14 19:08

mag absoluut NIET

Gast

#87

2015-03-14 19:48

Ik vraag me af hoe er wordt gereageerd door de mensen die nu tegen het jagen zijn reageren als zij een aanrijding krijgen met een hert.... En in de duizende euro's aan schade hebben, zelfs al word er rekening mee gehouden dat ze er lopen.

Als er zo nodig gevonden wil worden om die dieren in leven te houden, waarom wordt er dan geen potje gemaakt door jullie om alle schaden te dekken?

Nee dat doen we dan weer niet.

Graag zou ik willen zien als jullie een hert op de motorkap heb liggen, denk dat jullie dan ook wel anders piepen.

Kortom niet zo zeiken mensen.

 


Gast

#88

2015-03-14 19:52

Dit mag niet gebeuren herten doodschieten gemeente doe iets
Het zijn zulke mooi herten die kunnen er niets aan doen maar jullie wel

Gast

#89

2015-03-14 20:00

Stop met herten schieten..laat de wilde dieren met rust.
Dirk

#90 Re:

2015-03-14 20:06

#87: -  

Ik niet, het is mijn verantwoordelijkheid en zij snappen niets van verkeer en kunnen er niets aan doen. Mijn hart gaat uit naar het dier, een auto is maar blik en de kosten zijn mijn probleem. Als je een mens aanrijdt is er ook niemand doe er moeilijk over doet toch? We zijn met zijn allen op de wereld en dienen rekening met elkaar te houden en niet het ikke, ikke en ikke....er zijn teveel mensen op de aarde en ook teveel auto's, die dieren hebben er niet om gevraagd.


Gast

#91

2015-03-14 20:20

Sinds er hekken zijn geplaatst die veels te hoog zijn gaat het fout, ze kunnun nooit meer terug, en zoek dan overal naar de punten waar het lek zit, vooral bij de zantvoortselaan zitten gaten.

Gast

#92

2015-03-14 21:34

Stop ermee!!!?

Gast

#93 Re: Re:

2015-03-14 22:12

#90: Dirk - Re:  

 "Als je een mens aanrijdt is er ook niemand doe er moeilijk over doet toch?"

Mormaal gesroken als je het over mensen heb, die gebruiken meestal nog hun hersens (wat de meeste vooral niet doen...).

"We zijn met zijn allen op de wereld en dienen rekening met elkaar te houden en niet het ikke, ikke en ikke...."

Waar wordt dat tegen woordig nog gedaan in nederland? Dat mag iemand mij gaan uitleggen.

Ga demonstreren tegen dit kut cabinet inplaats van tijd te verkloten voor petitie tegen het afschieten van herten, misschien gaan we dan nog eens vooruit met dit land.

Zolang iedereen zijn bek houd blijft dit land ons uit kloppen, en achterlijke ideeën verzinnen.

"er zijn teveel mensen op de aarde en ook teveel auto's, die dieren hebben er niet om gevraagd"

Daar kan ik het met je eens zijn, het is zielig voor die dieren. Soms moet er gedaan worden wat moet voor onze veiligheid. Ja mensen rijden te hard daar zal ik ook geen enkel medelij mee hebben als die schaden lopen.

Waar ik het over had, is als je je normaal aan de snelheid houd en er ook rekening mee houd er toch nog een hert voor schieten, denk dat de meeste mensen niet gaan zitten wachten op schade.



Gast

#94

2015-03-14 23:20

Stop de moord op onschuldige dieren

Gast

#95

2015-03-15 00:55

Wij zijn in hun leefgebied gaan wonen en niet andersom !

Gast

#96

2015-03-15 06:36

Laat ze dan lekker eens beginnen met al die beesten van mensen af te maken die een gevaar vormen voor de samenleving.Er lopen nog steeds meer gekken los dan dat er vast zitten

Gast

#97

2015-03-15 06:39

Wat een dommigheid weer van het gemeentebestuur. Pas je nou eens aan de omgeving aan in plaats van steeds maar de omgeving aanpassen aan de mens. Dat is namelijk uiteindelijk ook beter voor je. Je hebt die omgeving nodig en dd omgeving kan echt prima functioneren zonder mens.
Denk daar maar eens over na.

Gast

#98

2015-03-15 09:15

Ik loop regelmatig in de amsterdamse waterleiding duinen Ik kom soms geen mannetje tegen alleen reeën.

Gast

#99

2015-03-15 09:26

I.p.v. schieten zouden boorden langs de weg erop kunnen wijzen dat herten oversteken. Er hoeft alleen maar langzamer worden gereden. Maar blijkbaar heeft de(waarschijnlijk schietgeile) overheid maar een doel - eindelijk mogen afknallen!!!

Gast

#100

2015-03-15 09:32

A.u.b niet schieten op deze prachtige dieren!!!