Steun Stedelijk Museum Schiedam

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Steun Stedelijk Museum Schiedam.


Gast

#76

2015-06-03 19:28

Omdat het museum vernieuwend en interessant is. Mooie tentoonstellingen.

Gast

#77

2015-06-04 07:33

Steun het initiatief; maar er moet iets veranderen. Vind het een onzalige gedachte als de gemeenteraad zich meer dan tot haar taken behoort met het inhoudelijk beleid van het museum gaat bemoeien. Ik zie dat al met al die partij -opportunisten. Als het die kant uitgaat kan men het museum net zo goed sluiten, hetgeen ik zeer zou betreuren.

Gast

#78

2015-06-04 08:53

Als geborenSchiedamse 1950 kwam ik als kind al in dit museum, vanuit mij zelf en via school, maakte hierdoor kennis met moderne kunt. Dit museum is al vanaf de 60er jaren vooruitstrevend bezig.

Gast

#79

2015-06-04 14:33

Het Stedelijk Museum Schiedam is een museum met karakter. Ik heb er veel bijzondere en mooie tentoonstellingen bezocht.
Dit mag niet verloren gaan, het moderne museum is deel van de ziel van het historische Schiedam.

Gast

#80

2015-06-04 17:15

Wij hebben het museum meerdere keren bezocht en waarderen en genieten van de kunst en de wijze waarop het museum is ingericht. Bovendien zijn wij tegen bezuinigingen waar we later als samenleving spijt van zullen krijgen. Er wordt afgebroken wat in vele jaren is opgebouwd.
Wat is belangrijker? Dat ik mijn kinderen voorhoud dat het in de samenleving vooral gaat om meer meer meer geld in de knip of dat mijn kinderen leren dat ons cultureel erfgoed ons heeft gemaakt tot wat we zijn en wellicht ook waarheen we kunnen gaan.

Gast

#81

2015-06-04 20:37

Wat een armoede als zo een goed museum bedreigd wordt. Verder maakt Schiedam toch een welvarende indruk.

Gast

#82

2015-06-04 21:32

Ik vind het belangrijk dat het Stedelijk Museum Schiedam behouden blijft. Het is voor de stad Schiedam belangrijk dat er een goedlopend en interessant museum voor de bevolking alsook voor de toeristische bezoeker is. Bovendien heeft het museum een prachtige collectie die te zien moet blijven.

Gast

#83

2015-06-04 22:22

Omdat ik het een schande zou vinden als dit prachtige museum weg moet!

Gast

#84

2015-06-05 10:05

Omdat het een grof maatschappelijk schandaal is dat dit fraaie museum door geldzorgen/politieke keuzes in nood verkeert!

Gast

#85

2015-06-05 11:25

Om dat het van belang is voor jongeren.

Gast

#86

2015-06-05 13:54

Het is een mooi en sfeervol museum, met bijzondere kunsttentoonstellingen.

Gast

#87

2015-06-05 14:35

Ik ben als beeldend kunstenaar enthousiast over het niveau van de exposities van het Stedelijk Museum Schiedam.
De aandacht van het Museum is in de eerste plaats gericht op het geëxposeerde werk en niet alleen op publieksactiviteiten.

Gast

#88

2015-06-05 16:37

xxxxxxxxaaaaaaaaaaaaa


Gast

#89

2015-06-05 17:27

Als kind heb ik de kunstklas gevolgd in dit museum en ben zo in aanraking met kunst gekomen. Heb ik heel goede herinneringen aan.

Gast

#90

2015-06-05 20:51

Omdat het een mooi museum is. Toegankelijk. Mooie tentoonstellingen.

Gast

#91

2015-06-06 09:21

Omdat het Stedelijk Museum in Schiedam een fantastisch museum is!
Ik geniet van de uiteenlopende zeer interessante tentoonstellingen.
Boeiend en actueel!

Gast

#92

2015-06-06 09:28

Beste medewerkers van het SMS,
Ik steun uw petitie omdat ik de exposities van het Stedelijk Museum Schiedam heel belangrijk vind, nationaal/internationaal. Uw SMS heeft een grote interesse voor de vernieuwing van beeldende kunsten en heeft een zeer eigentijds museaal profiel, zeker landelijk.
Als medewerker van het online kunstmagazine: Het Beeldende Kunstjournaal, zag ik in de loop der jaren in het SMS heel wat interessante tentoonstellingen en schreef hierover voor ons kunstjournaal.
Uw gastvrijheid en een deskundige persmap vormden altijd een goed begin van mijn bezoek.
Het Stedelijk Museum is eigenlijk qua expositiebeleid te belangrijk voor een stad als Schiedam; het heeft een veel te grote inhoudelijke reikwijdte.
Voor de gemeente Schiedam en haar inwoners is dit vermoedelijk ook een probleem. Het ligt waarschijnlijk buiten hun beleid en interesses. Sommige musea kunnen dit probleem oplossen door de plaatselijke bevolking bijvoorbeeld historisch aantrekkelijke exposities aan te bieden. In het Gemeentemuseum Den Haag zijn er de Wonderkamers. Hier kan de jeugd met eigentijdse mediamiddelen de collectie van het museum zelf bekijken en zelf virtueel exposities maken. Dat werkt dus drempelverlagend kennelijk. Benno Tempel, directeur, heeft hierover heel duidelijke ideeën.
Is het een idee om hem te raadplegen over de problemen van uw SMS. Het is vaak voor een gemeentebestuur ook aantrekkelijker als men weet dat het plaatselijke museum voor voor de stad en haar inwoners belangrijk is.
Ik herinner mij bijvoorbeeld dat uw recente Sinterklaasdag veel publiek trok en dat de kinderen en volwassenen uw museum introkken om naar de exposities te gaan kijken. Dat viel mij toen bijzonder op. Het probleem is echter, dat uw museum een wel zeer uitgesproken eigentijds kunstbeleid heeft. Dat maakt het extra moeilijk. In CODA Apeldoorn, waar ook veel tentoonstellingen van beeldende kunst zijn, heeft men een combinatie gevonden door de activiteiten voor muziek, theater, boeken, beeldende kunsten en historie van de stad in één gebouw samen te brengen. Het museum heeft daar een centrale functie in de stad gekregen.
Of dat bij het SMS ook kan, weet ik niet.
Ik hoop dat u iets heeft aan mijn kanttekeningen.
Veel sterkte met uw toekomst,

Wim Adema
(w.adema6@kpnplanet.nl)
(www.beeldendekunstjournaal.nl)

Gast

#93

2015-06-07 19:50

Omdat ik er regelmatig kom en een goed museum vind!!

Gast

#94

2015-06-12 20:37

Een onomkeerbaar proces. Eenmaal afgebroken, is er niets meer terug te halen. Koester ons waardevolle kunstbezit en wees er trots op!

Gast

#95

2015-06-15 10:57

Ik ging met mijn ouders al in de jaren 70 naar de bijzondere collectie toe en ben mijn hele leven een trouwe bezoeker. Het moet voor iedereen een bijzondere plek blijven om met kunst in aanraking te komen. Onmisbaar!