Open brief aan Mevr. Maggie De Block, Minister van volksgezondheid.


Gast

#1

2015-07-14 12:42

Omdat ik zelf in een neerwaartse spiraal zit. Van dr naar therapeut en zelfs tot in de psychiatrie. Pillen helpen tijdelijk maar zijn niet de oplossing

Gast

#2

2015-07-14 15:52

het is zeer juist dat er op een andere manier moet gekeken worden naar mensen met een psychische stoornis. Er word veel te snel medicatie gegeven en daardoor gaat het probleem niet weg. ik hoop dat er meer op een natuurlijke manier zal worden gewerkt in psychiatrisch en andere faciliteiten.
hierbij mijn steun in jullie petitie. helena

Gast

#3

2015-07-14 16:41

omdat ik vindt dat het moet kunnen zoals oveel alternieve wijzen

Gast

#4

2015-07-14 18:33

Omdat het duidelijk is dat te veel jonge mensen hulp nodig hebben en die ( bijna) nooit krijgen

Gast

#5

2015-07-15 00:42

Omdat ik mensen de kans wil gunnen om te genezen
Lu

#6

2015-07-15 04:30

omdat mijn dochters in de sectorwerken,en iedere dag met hun hoofd tegen de muur lopen.De wachttijden zijn veel te lang.

Survivor

#7 Ander systeem

2015-07-15 05:57

Deze kinderen waarvan ik zeker weet dat het nieuwetijds kinderen zijn en moeilijk met het moetensysteem om kunnen gaan !!

Het moetensysteem bedoel ik mee, het moeten naar school gaan, het moeten sporten, het moeten werken, het moeten hebben van een opgelegde status, want anders hoor je er niet bij !! Het moeten van regels volgen.

Daar passen deze kinderen niet in, deze kinderen willen vrij zijn en weten dat wij als vrij mens mogen leven met vrijwillige keuzes. Maar de samenleving is niet zo !! De regering wil nog steeds iedereen in een doosje stoppen en categoriseren en over

je leven beslissen, ze vergeten dat zij geen recht hebben over je leven te beslissen !! Ze zouden al het mogelijke in dit geval

moeten doen om deze kinderen te helpen, door deze therapie, door Montessorionderwijs aan te bieden.

 

met vriendelijke groet,


Gast

#8

2015-07-15 06:05

het zou voor veel mensen in deze maatschappij een oplossing betekenen en zijn voor hun innerlijke pijn dat er zeer zeker is en dat de meesten onder ons toch niet willen en kunnen zien en begrijpen !!!!!!

Gast

#9

2015-07-15 06:15

Ik wil reageren omdat ik zelf al jaren kamp met een bipolaire stoornis. De diagnose werd maar onlangs gesteld na jaren sukkelen met de verkeerde medicatie. Dankzij een heel goede psychiater heb ik nu eindelijk de juiste medicatie en voel ik me veel beter.

Gast

#10

2015-07-15 06:31

De ver van mijn bed show is een beetje in een vergeethoek aan het geraken. Zeker als je de getallen bekijkt!! Politiek, macht en geld gaan helaas nog altijd hand in hand en geen van alle is blijkbaar geinteresserd in het welzijn van de 'gewone' mens. Ik ben gewoon blij dat iemand iets doet of zegt waar ik mij voor 100% bij aan kan sluiten.
Yoni

#11 "Laura"

2015-07-15 06:41

Ik ken "Laura".

Voorstellen dat uw "geneeswijze" haar kan helpen getuigt van totaal onbegrip voor haar situatie.

Zij verlangt inderdaad naar slaap, diepe slaap...

Uw petitie maakt het voor haar alleen maar moeilijker, ze heeft haar keuze gemaakt.

 

 

 

 

 


Gast

#12

2015-07-15 08:02

Ikzelf heb ongeveer 3 jaar terug een zware depressie gehad. Gedurende meer dan een jaar heb ik intensief therapie gehad. Ik neem nog steeds medicatie en volg hier en daar nog een behandeling om verlost te raken van (vroegere) angsten en verdriet. Ik heb soms aan zelfmoord gedacht en daarom steun ik deze petitie van ganser harte. Ik zou graag eens deelnemen aan TM. Ik wens jullie heel veel succes en ben ervan overtuigd dat deze methode heel veel jongeren kan "redden".
Patricia

#13 Re: "Laura"

2015-07-15 08:07

#11: Yoni - "Laura" 

Volgens mij getuigt dit helemaal niet op onbegrip, integendeel. Laura heeft misschien haar keuze gemaakt en daar heb ik begrip voor, maar die keuze is het gevolg van haar geestelijke toestand. Uit ervaring weet ik dat als je overmand bent door negatieve gedachten je niet tot positieve beslissingen komt. TM kan haar helpen om weer positief over zichzelf te denken.

Ik spreek uit ervaring en ik ben heel blij dat ik, via allerhande therapieën, meditatie en lectuur ik weer op het "positieve" pad zit.

Ik steun deze petitie van ganser harte en hoop er ooit te kunnen aan deelnemen.

Kus en knuffel voor allen die het nodig hebben.


Gast

#14

2015-07-15 08:13

Ik teken deze petitie, omdat ik geestelijk welzijn even belangrijk vind dan fysiek welzijn. Opvoeding en verzorging van onze jongeren is primordiaal, als we willen blijven menen en aannemen dat wij in ons land een hoge vorm van beschaving ontwikkeld hebben. Hoe wil je een natie gezond, als bloeiend en progressief benoemen, als de kinderen (lees de toekomst) van die natie geestelijk ziek zijn????!! Dat mag niet getolereerd worden. Dat verdient erkenning. Het wordt tijd dat de kalveren niet in de put kunnen vallen. Hebzucht en zelfverloochening verdringen idealisme en altruïsme; de stoornis die elke politicus ontwikkeld heeft tijdens zijn carrière. Laat jullie niet kennen en laat je informeren door eerlijke, idealistische en onafhankelijke individuen.

Gast

#15

2015-07-15 09:00

Omdat alles wat helpt of mogelijk helpt mensen zich zelf liever te laten zien en rust brengt in hun hoofd. En dit op een manier die op lange termijn ook nog effect heeft. Iets moet zijn dat bij de eerste stap onderzocht moet worden en niet na 1000 andere dingen.

Anonymous

#16 Re: "Laura"

2015-07-15 09:32

#11: Yoni - "Laura" 

 Ik heb het artikel van Laura in detail gelezen en het heeft mij diep geraakt. Het was mij heel duidelijk dat zij haar keuze gemaakt heeft, en ik hoop dat het duidelijk is dat ik die keuze absoluut respecteer. Maar ik heb ook persoonlijk vele gevallen gezien die gelijkaardig waren aan Laura's verhaal, en die we toch hebben kunnen helpen. De David Lynch Foundation heeft wereldwijd zo al duizenden mensen kunnen helpen.

Soms is het gewoon te laat, net zoals het bij kankerpatienten gewoon te laat is om het nog terug te draaien, (waarmee ik bedoel dat ik begrip heb voor het feit dat een psychisch probleem even pijnlijk, of veelal nog pijnlijker, kan zijn dan een lichamelijk probleem) maar dan hoop ik dat Laura haar verhaal de regering kan inspireren om anderen te helpen voor het zover is dat er geen weg meer terug is. Het was zeker niet mijn bedoeling om het nog moeilijker voor haar te maken.


Gast

#17

2015-07-15 09:38

het moet haar eigen beslissing zijn

Gast

#18

2015-07-15 10:43

Omdat het belangrijk is voor onze jongeren, onze toekomstige samenleving, omdat het anders kan en 'moet', omdat ik geloof in het leven en in oplossingen, omdat het leven vallen en opstaan is en deze mensen extra ondersteuning kunnen gebruiken … vanwege de hardheid die ik heb ervaren door het leven tussen mensen met een psychische problematiek. Dochter, ex-partner en moeder van … Leven is een mensenrecht, niet overleven.

Gast

#19

2015-07-15 11:31

omdat ikzelf en een familielid ook aan de medikatie zitten voor depresie waar we maar niet vanaf raken.En ook dat andere mensen met die problemen geholpen zouden worden
Te laat

#20 Re: Petitie

2015-07-15 12:18

#1: -  Ikzelf kamp al 30 jaar met psychische problemen, ben reeds in verschillende zieknhuizen opgenomen geweest maar zelfs daar heb ik niet de hulp gekregen die ik zocht en nog nodig heb. Alleen maar pilletjes voorschrijven om je kalm te houden, maar na 3 zelfmoorden op 6 maand tijd ben ik nu zelf bijna zo ver dat ik het ook al begin te plannen.

 


Gast

#21

2015-07-15 13:47

er is dringend nood aan begeleiding voor deze jongeren

Gast

#22

2015-07-15 14:53

Het is meer dan noodzakelijk dat werkgevers zorg dragen voor hun werknemers, ipv te werk te gaan zoals bij France Telecom. Het gebeurt dagelijks, en er komen dagelijks slachtoffers bij en ik heb het zelf meegemaakt. Dit moet stoppen en hoe sneller hoe beter !

Gast

#23

2015-07-15 15:24

omdat ik weet wat depressie is

Gast

#24

2015-07-15 16:32

inwonende kleindochter heeft een niet aangeboren hersenletsel en zit vol met problemen

Gast

#25

2015-07-15 16:42

Ik vind dit heel goed en sta er volledig achter. Ik heb een opleiding gevolgd als ervaringsdeskundige in armoede en sociale uitsluiting en daar werkten we ook intens met het legen van onze rugzak en het herplaatsen. Ik ben daardoor enorm gegroeid en heb mezelf leren ontdekken en hoe ikzelf ben als persoon als individu. Deze methode zou heel wat mensen kunnen helpen ook met psychishe problemen. mijn Steun heb je .Groetjes