Katwijk zegt nee tegen asielbeleid Jos Wienen

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Katwijk zegt nee tegen asielbeleid Jos Wienen .


Gast

#101 Re:

2015-10-14 20:07

#94: -  

 E.V.E. Eigen volk eerst


Gast

#102

2015-10-14 20:41

Genoeg is genoeg!
lize de Hollander
De auteur van deze petitie

#103 Re: Re: Re: Re: Re:

2015-10-14 23:05

#82: Gerard - Re: Re: Re: Re:  

 Tja zit idd wel wat in hou hij zal dit vast wel lezen dus hierbij het verzoek om een paar tenten in uw tuin te zetten LOL

lize de Hollander
De auteur van deze petitie

#104 Re:

2015-10-14 23:09

#62: -   Prachtig verwoord

 

 

lize de Hollander
De auteur van deze petitie

#105 Bezoek aan Burgemeester Wienen

2015-10-14 23:27

Verslag van bezoek aan burgemeester Jos Wienen & de aardige blonde dame (Dirk hoe heette die mevrouw ook weer?) en 't Leidsch dagblad nog af te wachten of ze echt aardig zijn artikel nog niet gelezen natuurlijk. 
We ontmoette elkaar in de hal maakten kennis en namen allemaal plaats in de burgerzaal, de pers en blonde dame aan de rechterkant van de tafel en m'n compagnon en ik in het midden tegenover de burgemeester. Netjes gewacht tot Jos de vergadering zou openen dat deed hij en dat deed hij prima had ons uitgelegd wat zoals de plannen waren en ook dat het contract loopt tot 1 januari 2016 om dan daarna als permanent AZC voor 600 AZC'rs te dienen. Hij vertelde ook wat statushouders zijn dat zijn dus de genen die mogen blijven in een woning in ons dorp een enkeling mag dan uiteindelijk niet blijven en moet dan alsnog weg.. Ik heb hem verteld dat wij ook problemen ondervinden van mensen die wel blijven en bijvoorbeeld moeilijk aan een baan kunnen komen wat inhoud dat er weer een gezin in de bijstand zit wat tegelijk meehelpt aan de nu recente werkeloosheidscijfers die als een pijl omhoog schoten van 600.000 naar nu 800.000 wat ik vandaag dus zag staan en vroeg in wat voor vorm deze mensen een verrijking kunnen zijn voor ons land? We hebben de afgelopen jaren in een zogenaamde crisis geleefd en wanneer mag het nou eens een goed jaar zijn zonder gezeik van of een crisis dan weer een vluchtelingenstroom tis altijd wat! M'n compagnon Dirk was er om de problemen aan te geven die zich dus afgelopen maanden hebben afgespeeld toch een aantal vervelende incidenten die hij in een lijstje had staan! Hij moet dat zelf maar effe hieronder posten wat dat precies waren. Ook gaf hij te kennen het vreemd te vinden dat er zo weinig in Leiden zijn gekomen ten opzichte van onze gemeente. Burgemeester Wienen gaf aan dat hij zeker weet dat de gemeente niets betaald aan het COA.... Nee hij zei dat komt uit een fonds van vluchtelingenwerk ofzo dat ze het daaruit betalen.?? Na miijn mening is dat uiteindelijk nog steeds vanuit het volk maar dan uit giften? Ook probeerde hij ons te foppen met te zeggen dat derest aangevuld werd door het rijk en niet door de gemeente Katwijk. Alsof het rijk niet de belastingbetaler is en alsof wij niet weten dat Katwijk daar uiteraard nooit alleen op voor kan draaien nouja Jos humor denk ... Maargoed geen tijd om te lachen want er werd flink door ons gedebatteerd en eigenlijk kwam het erop neer dat er nog te weinig reden is om het niet te doen dus op het gebied van veiligheid ziet hij daar tot nu toe geen reden toe tot bezwaar. Nou dan duurt het lang zo'n gesprek want je probeerd elkaar te overtuigen van je eigen visie over het wel of niet neerzetten van permanent AZC en we kregen eigenlijk nog niet precies te horen wat nou een gezin met 2 kinderen krijgt per maand en een gezin met meer dan 2. We hoorden dat er voorgaande jaren max 100 gezinnen werden geplaatst en dit jaar 150 vanwege de toestroom op het moment... Ik weet niet in hoeverre die informatie waar is natuurlijk maar dat hoop ik dan nog te horen als iemand daar meer over weet. We hebben van 19.30 tot 21.30 daar vergaderd en soort van gedebatteerd. Was wel grappig was 19.29 aanwezig en Dirk was er al ruim een kwartier die dacht neee heh straks zit ik hier alleen :P... Maarja iniedergeval was het zeker de moeite waard wat betreft beide kanten hij hoorde de zorgen en problemen omtrent het AZC aan en wij werden verder keurig behandeld alleen delen we gewoon niet dezelfde gedachten. Heeft het wat opgeleverd? JA want nu houdt hij er iniedergeval rekening mee dat er wel degelijk tegenstanders zijn van het permanente AZC wat in voorgaande infoburgeravonden niet is gebleken althans er waren er geloof ik erg weinig. Jammergenoeg ik ook niet en zo geldt dat voor genoeg burgers die hun handtekening hebben gezet hadden graag hun ongenoegen willen uiten als zij wisten dat het plaatsvond. Gekgenoeg schijnt het dus wel aangegeven te zijn maargoed dat zegt alweer iets over de manier waarop mensen dit onderwerp serieus namen afgelopen jaren en de manier waarop het misschien werd aangegeven. Nu is iedereen een beetje wakker en willen ze alsnog zeggen dat ze het er niet mee eens zijn via de handtekeningen en de online petitie. Dat moet de raad meenemen in de beslissing en natuurlijk het aantal mensen wat aanwezig zal zijn morgen om 21.00 zo hebben ook de mensen een kans die nog niet hebben getekend en kunnen ze daar dan moeilijk omheen lijkt me . Vooralsnog vind ik dat we het goed gedaan hebben en iedereen die z'n steentje bij droeg of nog steeds draagt ben ik erg trots op. The End

 


Gast

#106

2015-10-15 11:28

Ik heb getekend omdat ik de nederlandse nationaliteit en onze cultuur te behouden

Gast

#107

2015-10-15 12:33

omdat 't noodzakelijk geworden is om in te grijpen

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2015-10-15 13:18



Gast

#109

2015-10-15 15:17

Nog even en dan komt er vast en zeker ook nog een crisisopvang hier in Katwijk. Alle sporthallen ook vol met stretchers net als in andere gemeenten. 

Gijs

#110 Re:

2015-10-15 16:56

#106: -  

 Foutje, prik een naambordje op je borst dat je moslim bent en ben je verzekerd dat je je kop op je romp blijft zitten want je weet dat geen moslim is loslopend wild daar ga je naar toe

Klaas

#111 Re: Re:

2015-10-15 17:00

#110: Gijs - Re:  

 Eens, en maar dromen gemeente katwijk, wacht maar af burgemeester ze staan in je tuin voor je weet maaaaar jjaa dan is het te laat, droom zacht en wordt wakker zonder hoofd


Gast

#112

2015-10-15 19:54

Nul asielzoekers. Zorg eerst voor de eigen bevolking voordat je de rest van de wereld wil gaan helpen en verbeteren

Gast

#113

2015-10-16 09:44

nederland is een van de dichts bevolkte landen op de wereld (het maakt niet uit wat voor huidskleur iemand heeft) er zijn nu voldoende signalen te zien die hier mee te maken: overvolle wegen,woning gebrek, agressie, lawaai, schaarste van open gebieden en hun gebruik ervan , voedsel moet steeds van verder weg worden aan gevoerd, energie schaarste, gevaar van uitbraak epidemie enz. lees john gray titel: stro honden en de stilte van dieren.

Gast

#114

2015-10-18 12:12

dat mijn kinderen goed onderwijs krijgen daar de Nederlandse taal er bij inschiet op school en minder aandacht op school krijgt door de komst van de vluchtelingen.

Gast

#115

2015-10-19 10:50

Wij eisen als hardwerkende katwijkse bevolking INSPRAAK!!!
Jo met de Korte Achternaam

#116 Re:

2015-12-18 20:05

#2: -  

 Ruimte zat. Maar voorzieningen NIET! 

jaja

#117 Re: onjuist en pure stemmingmakerij!

2015-12-21 22:36

Gast

#118

2016-01-24 21:01

Wat een christelijke rat die Jos Wienen, studeerde theologie en belazerd nu de kluit, tsja kun je verwachten

van dat soort stiekemerts.

Zelfs Jezus zou zich schamen voor deze misselijke leugenaar.

Jaap

#119 Re:

2016-01-30 08:18

#32: -  

Blijkbaar is er iets niet helemaal goed gegaan in de opvoeding. Waarom moet de samenleving de studie van uw zoon betalen. Laat hem idd lekker gaan werken. Ik ben blij dat uw zoons geen woning via de woningbouwvereniging kunnen krijgen. De 1 verdient nu al teveel voor sociale huur (marine) en de ander verdient straks teveel na. Het doel was zeker om daarna lekker lang voor een prikkie met subsidie scheef te blijven wonen.... Laat die klagzang aub achterwege, u heeft niets te klagen.

Kees

#120 Re:

2016-01-30 08:23

#114: -  

Zelf maakt u zich ook niet al te druk over uw Nederlandse taalvaardigheden (ik ook niet hoor, maar u doet alsof u het heel belangrijk vindtd). Waar is uw aanname eigenlijk op gebaseerd?

Jort

#121 Re:

2016-01-30 08:31

#118: Gast -  

Blijkbaar schaam jij je niet voor wat je hier schrijft. Vanuit welke overtuiging schrijf jij dit? Je doet voorkomen dat je Jezus wel kent, maar dat je nog enorm worstelt en je daarom er zo hard tegen afzet. Misschien moet je stoppen met dat geworstel en je aan Jezus overgeven. Bekeer u!

Tja

#122 Re:

2016-01-30 08:37

#112: -  

Dat zorgen voor de eigen bevolking begint me de strot uit te komen. U bent zeker zo'n steuntrekker die eigenlijk wel kan werken, maar die liever lui dan moe is. En maar klagen en maar klagen. De vluchtelingen willen tenminste nog wel de handen uit de mouwen steken, dat kun je van heel veel tokkie's die elkaar hier napraten niet zeggen.

De ECHTE Katwijker

#123

2016-01-30 08:48

Jos je bent een top burgemeester. Ik steun deze haatdragende (tenminste het gros van de aanhang) petitie niet. Ik ben blij dat we eindelijk iets kunnen doen voor mensen die ver weg slachtoffer zijn geworden van het systeem van uitbuiting en geldverdien aan oorlog. Wij Katwijkers zijn zeer welvarend en hebben voldoende veerkracht om dat handjevol wat nu (op kilometers afstand van ons dorpscentrum) wordt opgevangen, een dak boven het hoofd te bieden. Het is maar een handjevol wat hier protesteert. De meerderheid daarvan betreft ontevreden burgers, maar dat is aan hen zelf te wijten. Een combinatie van geen werk hebben, verveling en media zorgt hiervoor. Ze worden zo vertroeteld (die steuntrekkers) dat ze die paar vluchtelingen als concurentie zien. Gelukkig is er een enorme meerderheid die wel werkt en niet zo bang is uitgevallen en niet zo egoistisch is.

Gast

#124 Downplayen AZC incidenten door Jos Wienen.

2016-01-30 11:17

Het blijft een rat die Jos Wienen door nu weer de ongetwijfeld gemanipuleerde cijfers omtrent incidenten

in AZC,s ook nog eens te downplayen.

Eerst alles onder de pet houden en nu dit!

Trotse leugenaar die theologie heeft gestudeerd, moet zich schamen voor zijn gedrag.

En Jort, reaguurder 121 droom rustig verder en val mij niet lastig met je gebazel.

Gast.

#125 Gast.

2016-01-31 09:41

He Jos Wienen , zou maar eens naar dat filmpje kijken in het Noordhollands Dagblad over

de rellen afgelopen nacht in het AZC te Zaandam.

Of is dit ook zomaar het zoveelste incidentje, misselijke wegkijker dat je bent!

Je moet je schamen voor je leugenachtig gedrag Jos helemaal vanuit je functie als niet gekozen volksvertegenwoordiger.