Bezwaarschrift tegen verkavelingsaanvraag Konijnenberg Vosselaar


Gast

#76

2016-07-05 08:44

Vosselaar moet groen blijven.

Gast

#77

2016-07-05 08:52

Myn vader is van Vosselaar en wy zyn opgegroeid me de konynenberg. Vosselaar is zonder konynenberg geen Vosselaar meer. Wie daar wil verkavelen is zeker ni opgegroeid in Vosselaar denk ik

Gast

#78

2016-07-05 18:08

Het wordt tijd dat gemeentebesturen een duidelijke visie ontwikkelen.Het geeft de indruk dat er andere belangen aanwezig zijn.Vosselaar is naar een stadsgebied aan het oàntwikkelen

Gast

#79

2016-07-05 19:35

Ik wil absoluut de kaalslag stoppen in Vosselaar. AUB de Konijnenberg is heilig in Vosselaar. Is mijnheer Poels wel een échte Vosselaarenaar. Ik kan het niet meer verdragen. De gemeente moet ook straffer optreden. Ik word er echt ziek van hoe ik zie dat Vosselaar wordt verminkt DOE ER IETS AAN AUB.

Gast

#80

2016-07-07 07:57

Ben mede- eigenaar van huis Dennendreef nr 32 en wil dat er zoveel mogelijk groen behouden blijft.
Lief

#81

2016-07-07 10:43

Genoeg beton in Vosselaar. Gemeentebestuur , grijp a.u.b. in nu het nog kan. Het verdwenen  groen kan nooit meer hersteld worden! Laat alleen bebouwing toe langs bestaande straten!

Simone

#82

2016-07-07 19:56

Het Belang van bomen en waarom Vosselaar groen moet blijven...

Bomen zijn de filters van ons vervuilende maatschappelijke industriële systeem. Ze houden fijn stof vast, afkomstig van allerhande uitlaatgassen en laten het bij regenbuien naar de grond vloeien.

Ze filteren koolstofdioxide uit de lucht, zetten deze vast in het hout en geven zuurstof vrij.

Bomen zijn dan ook van groot belang voor onze luchtkwaliteit. De bladeren houden bij regen een deel van het water vast en verdampen dit na de regenbui waardoor er minder snel wateroverlast optreedt. Het wortelgestel houdt de bovenste grondlaag bijeen en zorgt voor een grote wateropname zodat er geen irrigatie optreedt.

Bomen houden met hun bladerdek het direct zonlicht tegen zodat overtollige verdamping en uitdroging van de bodem voorkomen worden.

Bomen bieden schaduw aan mens en dier op warme dagen.

Bomen vormen een geluidsbarrière langs drukke banen en wegen.

Bomen creëren een rustgevende sfeer en hebben een grote esthetische waarde.

Bomen zorgen voor een enorme biodiversiteit en geven beschutting en voedsel aan heel wat dieren.

Vogels bouwen er hun nest, insecten leven van de bladeren of het hout, eekhoorntjes eten hun vruchten en zaden, …

Bomen zijn mooi!
 
 
 

Gast

#83 Re:

2016-07-08 18:24

#82: Simone -  

 Beste Simone, U hebt goed verwoord hoe belangrijk bomen voor ons welzijn zijn.


Gast

#84

2016-07-31 22:22

Vosselaar is de afgelopen jaren enorm gegroeid. Maar de Konijnenberg is een monument en nodig om Vosselaar gezond te houden. Het houdt natuur en verkavelontwikkelingen in evenwicht. Vosselaar is Vosselaar ook niet zonder de Konijnenberg. Het brengt plezier voor de jonge gezinnen met kleine kinderen. Wat wel leuk zou zijn is paadjes in overeenstemming met de natuur, waar kan gewandeld en gefietst worden zonder auto's tegen te komen. Een sanctuary. Het is er uitermate geschikt voor. En dan praat ik nog niet over de impact op het milieu. Hou het nog zo gezond mogelijk. Elk dorp of stad heeft enkele plaatsen groen nodig, hoe meer hoe liever. En als die al lang bestaan kunnen ze hun werk des te beter doen, onze boompjes, en het bos moet de thuis blijven van de bewoners. Dit moet recreatiegebied blijven. Met aandringende hoogachting, Nadine Wouters


Gast

#85 Re:

2016-07-31 22:32

#1: -  

 Helemaal mee eens! Hou Vosselaar gezond door evenwicht in groen en verkaveling! Nadine Wouters


Gast

#86 Re:

2016-07-31 22:34

#82: Simone -  

 Perfect uiteengezet! Het milieuaspect is een grote waarde. En laat ons eerlijk zijn, Vosselaar zonder Konijnenberg? Dat kan je niet menen. Dat is amputeren van een ledemaat.


Gast

#87

2016-09-21 13:28

Bescherm a.u.b het restje natuur dat er nog is in Vosselaar en offer de natuur niet op ten koste van projectontwikkelaars. Laat nog wat moois over voor de volgende generaties!