Wij zijn tegen de Surinaamse Amnestie wet.

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Wij zijn tegen de Surinaamse Amnestie wet..


Gast

#201

2012-04-02 20:51

Hoewel de realiteit zegt dat de wet zal worden aangenomen omdat niemand in het parlement zijn hachje in de waagschaal zal zetten,vind ik dat ik deze petitie MOET tekenen.

Gast

#202

2012-04-02 21:02

Alle schuldigen moeten gestraft worden !!! En liefst nog de doodstraf als dat zou kunnen.

Gast

#203

2012-04-02 21:32

ga zo door jongens, foe rust en vrede moesoe tan na kondre ala se

Gast

#204

2012-04-02 21:33

Juist omdat zoveel pijn geleden in het verleden, absoluut niet meer mag voorkomen in de toekomst mag deze amnestiewet niet worden aangenomen!

Gast

#205

2012-04-02 21:52

Met deze regering zakt Suriname echt af naar de banana-republic met als chief the biggest ape on the planet
verstandig

#206 Re: Re:

2012-04-02 22:06

#176: - Re:

Ik ben helemaal met u eens Waarom laten mensen zich zo misbruiken door politici Wij zijn voor hun niets anders dan stemvee Als men ons nodig heeft worden we opgeroepen en gebruiken we hun woorden We laten ons elke keer meeslepen terwijl deze mensen zich rijkelijk belonen Wanneer ze ons niet nodig hebben worden we aan de kant gezet En dat doen alle politici Nu is het duidelijk dat er geen veroordeling moet komen voor de verdachten van het 8 dec proces Als dhr Bouterse en zijn achterban zo heilig overtuigd zijn van zijn onschuld waarom amnestie? Hij was toch niet in het fort, hij heeft toch geen opdracht gegeven, hij voelt zich toch niet verantwoordelijk Het was eerst Bhagwandas en dan weer Ned dan weer van der Loon en nu Rozendal Een ieder liegt Alleen dhr Desire Delano Bouterse vertelt de waarheid Hij is toch een voorbeeldfiguur voor ons allen. Hij die op het moment van de moorden bij zijn buitenvrouw was Geweldig Hij die de trotse vader is van zijn criminele zoon Proficiat Hij die over een ieder wel wat weet Sege bai, Santokhi de vhp enz Maar nooit met bewijzen is gekomen Hij die zoveel beloofd  Lage prijzen, viaduct snelwegen duizenden huizen enz Elke keer laten mensen zich foppen door deze figren Of het nou Venetiaan, sardjoe somo brunsi of bouta is Mensen open uw ogen en gebruik uw verstand Ga niet blindelings achter iemand staan Vooral de jongeren laat je niet misbruiken door geen enkele politici


Gast

#207

2012-04-02 22:20

Ik vind het gewoon niet rechtvaardig als een moordenaar vrij komt zonder straf.

Gast

#208

2012-04-02 23:13

als nabestaande van twee slachtoffers van de onopgeloste moord op mijn vader (sept. 1980) en mijn oom die slachtoffer werd tijdens de decembermoorden, ben ik een voorvechter tegen deze amnestie wet. bouterse zal berecht moeten worden voor het kwaad dat hij het land met haar mensen aandoet. het verdriet te moeten vluchten uit je eigen land en de trauma's die dat met zich meedraagt is ontroostbaar. de surinaamse amnestie wet druist tegen de moreel ethische norm in waar het mensenrecht voor staat. ik ben tegen de surinaamse amnestie wet!

Gast

#209

2012-04-02 23:17

ik wil geen amnesty

Gast

#210 het parlement

2012-04-02 23:17

ik wil geen amnesty

Gast

#211

2012-04-03 02:43

Ik ben ju(das)rist en heb een advies voor de coalitie. Je hebt de meerderheid, je hebt de ballen om omstreden wetten door te drukken. Ik stel voor dat je analoog aan amnestiewet ook de doodstraf in de wet opneemt. Fluitje van een dollarcent toch?. Je licht je tegenstanders van hun bed en sleept ze voor het "gerecht" let wel geen hapje maar krom/recht sprekers van het gezag/ waarheidscommissie assemblee CTU.  Na overleg met de president wil het ijverige gezag een daad stellen en veroordeelt de opposanten, die na 32 jaar de revolutie nog niet hebben begrepen, ter dood wegens verstoring van de rust, welvaart en de voorspoed van het land kortom staatsgevaarlijke activiteiten. Het fort zeelandia wordt ingericht als officiele executie locatie. Bij die gelegenheid zal de president (gestoken in gevechtstenue) de trekker persoonlijk overhalen ten overstaan van het volk. Brada nanga ssa, den tak dat 30 jaar geleden mie doe eng illigaal...wel mie bretie tak oen dja foe sjie tak mie no e doe nex illigaal. Alleen 30 jaar geleden werd ik niet goed begrepen, dat mek tide mo doe eng lek so bakka..maar nu legaal foe soor oeng sa mie beng bedoel....frede den looser fosie....Broko wan toe bonjo fosie..dan ga ik los...Hij voltrekt executies en het volk droop genoegzaam af.. Holland in rep en roer...Weer moorden in Suriname...De president reageert...Brda nanga ssa ..32 jaar geleden na so deng ben riegerie tak mie doe san illigaal, vandaag doe ik het legaal..dus wiens sam-e doe Holland no lob mie...


Gast

#212

2012-04-03 03:04

gaan jullie zo door

Gast

#213

2012-04-03 03:04

Mensen......Suriname is opgeschrikt toen men hoorde dat regering Bouterse met amnesty krijgt..... Jammer...was een heel groot verlies voor suriname toen op 8 december de moorden zomaar werd gepleegt. Nu dat zij wegens oplichterij aan de macht aangekomen zijn....met heelwat rare beloftens en nu tegen Amnest vechten voor hun lage baas Bouterse! Zonder rechtstaat geen vrijheid!
grasbarkie

#214

2012-04-03 03:24

ik ben er niet gerust op, ik kom vaker in Suriname en vind bouta mensen niet bepaald verdraagzaam, alles wat anders denkt over bouta is bedreigend. als ze zich bedreigd voelen worden ze onberekenbaar. gaat nog net niet als bij khadaffi in z'n gloriedagen maar het kan zo daar zijn.ja, ze zeggen, " mie e dede desnoods djie bouta".. brrr. ik blijf toch maar anoniem.

Gast

#215

2012-04-03 03:38

petitie? alleem stemmen in de assemblee tellen. je denkt toch niet dat ze daar vatbaar zijn voor publieke opinie ?

Gast

#216 Re:

2012-04-03 03:47

#29: -

zo te horen ben je insider of ben je papagaai van aparatsjkie ?

 


Gast

#217 Re:

2012-04-03 03:49

#38: Tempi -

het gaat niet om de slimste foefjes maar om de kern van waardigheid.


Gast

#218

2012-04-03 04:32

Dit heeft niets met democratie te maken op deze manier wordt Suriname gewoon een corrupte schurkenstaat ! Met een criminele leider !

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2012-04-03 14:24


JHW

#220

2012-04-03 14:40

Misdaad loont niet , moorden verjaren niet en vergeten worden ze ook niet

De vijftien slachtoffers

John Baboeram (38), advocaat
Bram Behr (31), journalist
Cyrill Daal (48), vakbondsleider
Kenneth Gonçalves (42), advocaat
Eddy Hoost (48), advocaat
André Kamperveen (58), ondernemer
Gerard Leckie (39), psycholoog
Sugrim Oemrawsingh (42), wis- en natuurkundige
Lesley Rahman (28), journalist
Soerendre Rambocus (29), militair
Harold Riedewald (49), advocaat
Jiwansingh Sheombar (25), militair
Jozef Slagveer (42), journalist
Robby Sohansingh (37), ondernemer
Frank Wijngaarde (43), journalist (met Nederlandse nationaliteit)


Gast

#221

2012-04-03 14:41

dit kan toch niet waar zijn!!
een eerlijke regering!!

Gast

#222

2012-04-03 17:18

geen amnestie aan hen die mensenrechten hebben geschonden! onderteken de petitie om te laten merken wat het volk werkelijk wil.

Gast

#223

2012-04-03 22:14

Dit vind ik geweldig.Zo doorgaan.Ik zal het doorvertellen aan mijn vriendenkring, zodat ze ook deze site kunnen bezoeken en hun mening geven.POWER.
shera

#224 Re:

2012-04-03 22:15


Gast

#225

2012-04-03 23:19

Met deze wet tekenen we ons doodvonnis als burgers voor een democratische land.