Studio2000 mag niet verdwijnen!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Studio2000 mag niet verdwijnen!.


Gast

#26 Re:

2012-05-17 12:55

#23: Raf -

Mogen studio 2000 niet alleen beschouwen als een "cinema, uitgebaat door de gemeente"!!! Dit is eerder een oord waar de plaatselijke "kleine" verenigingen hun hobby kunnen uitoefenen. En wat "winst" betreft. Ik vraag me af wat de "winst" is van bv. de sporthal, na aftrek van alle kosten (onderhoud, personeel, verwarming, elektriciteit, afschrijving, ....) Of is dit aanvaardbaar wegens "openbaar nut"???

Versta me niet verkeerd. Haacht heeft recht op een waadige sportinfrastructuur en we mogen hier best blij mee zijn. Maar mag er ook wat plaats voor cultuur en sociaal leven?

Raf

#27 Re: Re:

2012-05-17 17:03

#26: - Re:

Natuurlijk mag dat. Dat moet zelfs! En die zal er ook zijn als het nieuwe gemeentehuis klaar is. Daar zullen meerdere zalen een zaaltjes beschikbaar zijn voor het gebruik door het verenigingsleven. Zalen die overigens veel beter tegemoet komen aan de hedendaagse normen van kwaliteit en hygiëne. Waarom toch willen vasthouden aan een verouderd, zeg maar verkrot gebouw met beperkte mogelijkheden? Nee, ik blijf bij mijn standpunt: Studio 2000 wordt best afgebroken en verkocht als bouwgrond eens het nieuwe gemeentehuis klaar is. Het zal dan geen enkel nut meer dienen.

En ja, inderdaad, ook het gemeentelijke sportcomplex is geen winstgevende operatie. Dat heb ik trouwens nooit beweerd. Dat hoeft ten andere ook helemaal niet. Mijn opmerking over dat "winstgevende" sloeg op het compleet van de pot gerukte verhaaltje dat de Studio 2000 ooit in de "top 5 van de meest winstgevende cultuurhuizen" zou hebben gestaan. Volstrekte nonsens natuurlijk.


Gast

#28

2012-05-17 18:53

#

Niet vergeten dat  we nu reeds € 10.000.000 aan het uitgeven zijn.  Met de studio bestond een plan dat € 0 kostte voor een volwaardig cultuurhuis midden het cenrum, omringd door parkings. Dat plan heeft nooit een kans gekregen. Laat ons dan zwijgen over een likje verf en een paar gordijntjes.

Raf

#29

2012-05-18 11:08

"een plan dat € 0 kostte voor een volwaardig cultuurhuis"?!? You must be f*cking kidding me...
Enig idee hoeveel miljoenen het gemeentebestuur al in die bodemloze put gepompt heeft? Ga op het gemeentehuis maar eens enkele jaarrekeningen inkijken!
Thierens Cedric
Herent

#30 Studio2000 mag niet verdwijnen!

2012-08-21 19:35

Ik ben zelf een Haachtenaar geweest mits dat ik in mijn kinderjaren daar gewoont heb alsook in de buurt gemeenten zoals Boortmeerkbeek, Keerbergen en Werchter (Scharenstraat).
Ik vind het spijtig dat Haacht zijn 2 oude bioscopen verloren heeft en veel belangrijker die van studio 2000.
Mensen die van cultuur houden zoals films moeten dan daarvoor tot Mechelen of Leuven gaan. Anderzijds is er ook plaats gebrek voor grote groeps verenigingen die willen repeteren...
Maar Haacht is slechts bereikbaar met openbaar vervoer. De afstanden zijn dus groter.

Ik ben momenteel zelf bezig een Project aan het samenstellen om een Cinema te bouwen in Haacht-Centrum...
Deze zou gaan over 4 zalen, bereikbaar voor gehandicapten, en ingangs tiketten aan goedkopere prijzen dan Kinepolis Leuven.
Ik zoek héél véél mensen alsook politiekers die daarin zou geinteresseerd zijn om die Project te steunen. Het Project zou neergezet worden dáár waar geen geluids- of openbare last zou veroorzaakt zijn.


Gast

#31

2013-11-15 07:44

ik kwam er al in mijn kinderen de place to2

Gast

#32 prima zaal

2013-11-15 07:45

waarom moet deze weg
het is iets wat moet blijven leven

Gast

#33 Re: Studio2000 mag niet verdwijnen!

2019-08-02 10:37