VerkeerJozefVerboven&ArthurMatthys

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie VerkeerJozefVerboven&ArthurMatthys.

jeffry

#26

2012-11-26 12:45

succes met de actie
ik ben niet akkoord om een voorrangsweg te maken
XXX

#27

2012-11-28 15:36

Ik stel voor om zwarte vlaggen te hangen in deze straten. Zo om duidelijk te maken dat dit een verkeerde beslissing is. Met aandacht van de pers. Het districtscollege zowel van Borgerhout als Deurne hebben dit goedgekeurd.
mama 4jarige

#28

2012-11-30 23:28

Niemand houd zich aan 30 dat is duidelijk, het is nog erger, ze laten zelfs de voetgangers niet oversteken, vaak sta ik zelfs met mijn kind op het kruispunt Knyffstraat, Jozef Verbovenlei aan het zebrapad te wachten wanneer we veilig en wel mogen oversteken en daar nu nog eens een voorrangsweg van maken.... tja

Anonymous

#29 Re: zwarte vlaggen

2012-12-01 13:06

#27: XXX -

Beste,

 

Het zou zeer interessant zijn om nog meer zichtbaarheid te geven aan de actie. Ik dacht eerder aan die borden van "bedankt om trager te rijden" die je, neem ik aan, bij de stad antwerpen kan krijgen. Ik geloof dat je daar zelf nog een tekst kan opzetten, zoiets van: geen voorrangsweg. Ik ben maar aan het brainstormen.

bezorgde mama

#30 kruispunt brierstraat- jozef verbovenlei - knyffstraat

2012-12-11 13:39

hoi
Ik woon aan het kruispunt Jozef verbovenlei - brierstraat.
De situatie is daar heel erg gevaarlijk geworden, de kindjes die van school komen, steken daar over.
De auto's stoppen niet meer, remmen ook niet meer af, maar geven nog wat gas bij. (dat bord einde zone 30 en voorrangsweg geven daar natuurlijk aanleiding toe...)
Ik durf er niet aan te denken dat het één van de dagen wel is fout kan aflopen.
Daarop heb ik naar de wijkagent gebeld, en even doorgesproken.
Er kan blijkbaar niet onmiddellijk actie ondernomen worden, het kan enkel besproken worden op de volgende vergadering.
Hoe triestig is dat! een hele buurt die een uiterst gevaarlijke situatie aanklaagt, en zelfs geen (tijdelijke) maatregelen kunnen/willen treffen...
Ik hoop dat we samen toch het nodige gehoor zullen krijgen,
Bedankt alvast aan de initiatiefnemers van deze petitie!

Gast

#31 Re: kruispunt brierstraat- jozef verbovenlei - knyffstraat

2012-12-11 23:31

#30: bezorgde mama - kruispunt brierstraat- jozef verbovenlei - knyffstraat

Ik heb zelf contact opgenomenmet de politiemaar dat is voor hun gn prioriteit !! Maar boeten geven voor stoem dingen dat wel ! Ben ik zo zo zo boos !


Gast

#32

2012-12-14 19:31

Net weeral een ongeval op de verkeersdrempel, het wordt terug erger en erger...
chauffeureke

#33

2013-01-09 11:21

Ik ben voorstander dat dit een voorrangsweg is. Ik rij zelf dagelijks meermaals door deze 2 straten en ik merkte 2-3 keer in de maand op dat daar accidenten gebeuren omdat er mensen die van de kleine straten komen hun voorrang nemen, en mensen die de straat niet goed kennen, deze voorrang niet geven.
Voorrang van rechts werkt niet, heeft nooit gewerkt. Men moet meer naar het Engels model (wat ze nu waarschijnlijk aan het doen zijn) overgaan: grote straten/invalswegen moeten altijd voorrang krijgen op de kleine straten. Dit bevorderd een vlotte doorgang. Het probleem is dat dit nu nog niet overal is. Daarom zouden ze dit een wet moeten maken en overal in België moeten invoeren.

Waarschijnlijk zijn er nu een hoop mensen die denken: "dit is weer zo'n hardrijder". Ik moet u spijtig genoeg teleurstellen. Ik hou mij aan de 50/30 per uur, perfect zoals het hoort. Tevens hou ik mij ook strikt aan de voorrangsregels (die weinig mensen nog kennen)

Wat meer gevaarlijk is in deze straat is het onverantwoord gedrag van de ouders die hun kind naar school brengen. Hoe vaak dat ik zie dat er ouders ergens op een zeer slechte plaats (voor garagepoorten, dubbel geparkeerd, etc) om dan met hun kroost, gewoon de straat oversteken, meestal zonder te kijken. En dit terwijl er 10m verderop een zebrapad is. Is dit dan een juist signaal geven naar hun kinderen?

Men zegt ook dat deze nieuwe verkeerssituatie in tegenspraak is met de zone30 en verkeersdrempels. Dit moet me toch eens uitgelegd worden. Deze 2 dingen verlagen de doorvoersnelheid, maar men moet niet stoppen (tenzij voor overstekende mensen op zebrapad). Hoe meer je stopt, hoe sneller "vol" een straat wordt.


Daarom zeg ik: de nieuwe verkeerssituatie moet blijven en plaats verkeersdrempels.