Jaagpad Open Kanaal Leuven-Dijle

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Jaagpad Open Kanaal Leuven-Dijle.


Gast

#1

2013-11-04 09:06

Het jaagpad is sinds enkele honderden jaren een van de belangrijkste verbindingswegen tussen de regio Haacht en Leuven. Het kan niet dat dit zomaar afgesloten wordt. Na de afsluiting bij Cargill wordt een fout voorbeeld opnieuw bevestigd.
Sven

#2

2013-11-04 09:42

Toch even opmerken dat Cargill een pad rond de site heeft gemaakt, en dat Cargill ook heel wat doet voor de lokale gemeenschap. Ik denk niet dat je veel bedrijven vindt die zich lokaal inzetten als Cargill.

Gast

#3

2013-11-04 14:46

da moet gewoon open blijven !!!!

Gast

#4

2013-11-05 05:10

Goed

Gast

#5

2013-11-05 07:22

ik gebruik het jaagpad al 6 jaar voor woon- werk-verkeer.

Gast

#6 Beste Cargill, misschien moet je het pad rond de fabriek asfalteren, de steentjes maken de banden ka

2013-11-06 08:06


Gast

#7

2013-11-11 17:55

ik fiets ook al 6 jaar van Kessel-Lo naar Mechelen voor woon-werkverkeer en vorig jaar waren we met heel wat fietsers blij dat het fietspad tussen Tildonkbrug en Hambos werd aangelegd... Wat een bummer dat we nu de overkant moeten nemen via café Maritime en Cargill (met alle respect maar het fietst toch niet zo vlot rond de fabriek...)
Dus ook voor alle fietspendelaars: graag het jaagpad terug open!!

Gast

#8

2013-11-11 18:00

amai, dat vind ik nogal straf.... zo'n mooie fietsweg die ik telkens neem als ik naar leuven rijdt vanuit rotselaar. Hopelijk blijft het pad open voor al de fietsers die er dagelijks gebruik van maken !!!

Gast

#9

2013-11-12 06:07

Wil men weer een stukje natuur afnemen van de burger ?
Joris

#10 Re: Beste Cargill, misschien moet je het pad rond de fabriek asfalteren, de steentjes maken de bande

2013-11-12 08:14

#6: - Beste Cargill, misschien moet je het pad rond de fabriek asfalteren, de steentjes maken de banden ka

@cargill, inderdaad, met een laagje asfalt zou het al veel aanneembaarder zijn. Ik woon in de buurt (Karrestraat) en vraag mij af wat cargill dan wel voor de buurt doet. Naast veel vrachtwagens aantrekken en lawaai maken.

Hendrik
Gast

#11 Industrie

2013-11-12 13:18

Als het jaagpad (deels) omgelegd wordt ten behoeve van de industrie die zich vestigt langs het kanaal en er ook gebruik van maakt (zoals onder andere Cargill), dat is aanvaardbaar, het is tenslotte een kanaal. Maar op deze manier, neen.


Gast

#12

2013-11-12 13:47

ipv af te sluiten gebruik hem dan gemeenschappelijk ?

Gast

#13

2013-11-13 12:46

neem deze route elke morgen om 0500Hr. In de winter is het dus donker en wordt het voor mij dan gevaarlijker.
Ariane

#14

2013-11-13 19:03

Denk aan het welzijn van alle burgers; niet enkel aan dit van 1 firma. Lijkt me erg onethisch.

Gast

#15 jaagpad = zwakkeweggebruikers-pad

2013-11-13 19:18

ik rij naar de brandweer van Leuven , en heb graag een autovrij fietspad , het kanaal is daarvoor super.

En waarom mag één bedrijf een ganse buurt domineren ,  dat ze dan minsten een fietspad aanleggen naast het stuk dat zij gebruiken , maar sluit de fietsers niet uit .Wat zij doen is   : "ik alleen telt !! " Prive-winstbejag -met subsidie -van-de belasting-betaler


Gast

#16

2013-11-13 19:20

Hoe geld de natuur en recreatie overwint...

Gast

#17

2013-11-14 18:34

Meer natuur! Minder mensen!
gast

#18

2013-12-25 13:27

http://www.vlaanderen.be/nl/publicaties/detail/idee-nboek-kwalitatieve-bedrijventerreinen
Ideeënboek kwalitatieve bedrijventerreinen
Bestellen
Het boek reikt ideeën aan voor de concrete aanleg en de stedenbouwkundige inrichting van bedrijventerreinen. Het levert een methodiek aan om kwaliteit te herkennen, bespreekbaar te maken en te integreren in het concept van een bedrijventerrein. Het boek bestaat uit een theoretisch kader en een gedeelte met concrete realisaties die inspirerend kunnen werken. Het boek kan gezien worden als een vervolg op eerdere publicaties over het concretiseren van ruimtelijke kwaliteit in onze leefomgeving: het Voorbeeldenboek Dichter Wonen van 2002 en het Werkboek Kwaliteitsvol Verkavelen van 2008.

Gast

#19

2014-01-13 16:56

mag de gewone burger hier niets mee, allen de politiekers??

Gast

#20

2014-01-14 07:47

Het jaagpad mag trouwens ook op regelmatige basis schoon gemaakt worden. Op sommige plaatsen liggen de bladeren al maanden te rotten. Ben onlangs gaan fietsen in Limburg langs het Kanaal Bocholt-Herentals, een wereld van verschil!
Geen industrie in TILDONK !

#21 omlegging via Hambosstraat gevaarlijk !

2014-06-08 09:13

Fietsers moeten nu allemaal langs de Hambosstraat naar Wijgmaal, dit is een klein straatje met zeer weinig zichtbaarheid voor zowel auto's als fietsers. Redelijk gevaarlijk! De vergunning voor het ophogen van het terrein had nooit aan Celis mogen gegeven worden : jammer voor de gemeenteraad die hier achter zit - alweer een bedenkelijke beslissing. Maar niet als je beseft dat hier ook NV Zeekanaal achter zit, die het vervoer via de vaart wil 'promoten' ... en bij deze organisatie zitten TONNEN GELD !!!

Gast

#22

2014-06-08 09:16

Ja ; WAT heeft Cargill voor de omwonenden dan wel gedaan? Dit is geen bedrijf dat honderden mensen tewerkstelt denk ik. Aan de andere kant : hoeveel verkeer trekt dit bedrijf wel niet aan in het achterland van de vaart om vrachtwagens naar daar te krijgen? En wat voor lawaaihinder creëert dit voor de omwonende wijken? Het wordt inderdaad tijd dat goed wordt nagedacht over inplanting van industrie ; iedereen weet dat er plaats moet zijn voor zowel woonkernen, natuur én industrie maar allemaal op de juiste plaats aub !!!

Gast

#23

2014-10-02 09:36

Belgium = bicycles. Don't spoil that.

Gast

#24

2015-09-25 12:38

omdat ik dit jaagpad gebruik en als loper geen omleidingen erbij kan nemen....