Finto : gecombineerde abonnementen NMBS-MIVB voor de ambtenaren

Robert Guiscard
Gast

/ #6

2015-03-12 15:06

Los van de opmerkingen met betrekking tot het beperkt aantal treinen tijdens de spitsuren is de maatregel zonder meer nefast voor ambtenaren die gebruik wensen te maken van flexibele uren. Vanuit Congres rijden weinig treinen tijdens de "daluren". 
 
Wat mijn treinhalte betreft moet, om in Congres te geraken of van daaruit thuis te raken, zonder meer worden overgestapt naar een andere trein (met aansluitingsproblemen, o.a. bij vertragingen, enz.). Uitermate frusterend. De MIVB daarentegen telt talloze rijtuigen en verbindingen, wat leidt tot een enorme tijdswinst.

Anderzijds is het gecombineerd abonnement ideaal om beroepsmatige verplaatsingen te maken (besprekingen bij de onderneming, documenten ophalen,...). Indien de gecombineerde abonnementen worden afgeschaft moet opnieuw een administratief systeem, via een terugbetaling vergoedingen voor gemaakte verplaatsingen, worden opgestart.

Allora, waar zit hier de 'winst' voor de overheid? Waar zit hier ook maar enig begrip voor het 'welzijn' van de talloze werknemers? Cui bono? Wie heeft hier voordeel bij?

Blijkbaar heerst bij een aantal mensen vooral spijt en nijd dat deze gecombineerde abonnementen indertijd werden 'toegelaten', alsof men hier te maken heeft met een buitenproportionele gunstmaatregel, quod non. 

 Dit kan niet anders dan beschouwd worden als een pestmaatregel. Overijverige P&O ambtenaren hebben blijkbaar geen andere taken meer dan dit soort maatregelen uit te denken en vervolgens zonder veel overleg en nadenken op te leggen. Misschien kunnen zij wat taxatiedossiers behandelen, gepaard met de nodige verplaatsingen, om dergelijke ongezonde hersenkronkels voortaan achterwege te laten.