Sociale woningbouw Essendael

Quoted post

Gast

#9

2016-06-17 16:23

Toevallig als ze zo goed als bij de laatste fase zijn er ineens een bericht voorbij komt dat er sociale huurwoningen komen in een nette nieuwbouw wijk. Meerdere mensen hebben bij de koop gevraagd of dit er zou komen in deze wijk en het antwoordt was daarop NEE! Nu zo goed als bijna alles verkocht is komt het er toch. 

De gemeente moet er minimaal 200 hebben waarvan dan iets minder als de helft 80 ongeveer in Essendeal. En dat nog wel op 1 van de mooiste plekken van de wijk pal aan de dijk! 80 woningen met gemiddeld 4 mensen in huis hoe zit het met parkeerplekken in deze omgeving? En de rust? Deze veel thuiszittende mensen zullen veel oorzaak bezorgen. 

Hoop mooie huizen worden nu minder waard waarvoor wel hardwerkende mensen bijna krom voor moeten liggen om in zo een mooie wijk te kunnen wonen. Achteraf had ik net zo goed een huis in Charlois kunnen kopen daar zit ik met dezelfde mensen opgescheept alleen hou ik en hoop centjes in mijn zak. Wie gaat dit verlies betalen? Ik denk dat ik het antwoord al weet! 

Hoe zit het met de locatie van de oude Klepperwei? Kan daar niks mee worden gedaan? 

80 woningen in Essendeal is gewoon teveel voor zo een wijk  

Als alle maximale woningen doorgaan zijn het er meer dan 370 terwijl 200 verplicht is  verdeel het dan eerlijk over heel Albranswaard en geen 80 in Essendeal.

Gemeente Albrandswaard heeft hierover ook niet gecommuniceerd met direct omwonenden! Het is allemaal een groot spel wat slim wordt gespeeld door de gemeente 

Reacties


Gast

#12 Re:

2016-06-17 18:49:35

#9: Gast -  

 Zoals je overal kunt lezen wordt iedereen misleid. Met bestemmingsplannen en proberen ze dingen er gewoon doorheen te drukken door mensen niet of erg laat te informeren. Ik kom zelf uit Pgaal, en vindt het niet normaal dat ze ineens zoveel sociale huurwoningen moeten bouwen in onze gemeente. Twee voetbalvelden die moeten wijken en misschien wel heel de voetbal in Rhoon die voor sociale nieuwbouw verdwijnt. Als je even verder denkt, zou het iets te maken kunnen hebben met de asielzoekers (met een mooi woord statushouders) die de gemeente moet opvangen. En wie heeft de zekerheid dat dat bij 60 per jaar blijft... Dus of je hebt je eigen er niet goed in verdiept, ofwel ben je gewoon een egotripper door over de klepperwei te beginnen. Gewoon helemaal geen sociale nieuwbouw in de gemeente of in beperkte mate.