De Zelfstandigenaftrek Moet Blijven

meerenergiemetminderwerk

/ #982 rutte

2013-09-04 16:54

„De indruk wordt nu gewekt alsof alle voorzieningen voor zelfstandigen in Nederland verdwijnen. Dat is niet zo. Het gaat om 500 miljoen op 3 miljard”, aldus de premier. Hij erkent dat deze groep ondernemers heel belangrijk is voor de economie, maar vindt het prima dat bekeken wordt „wat je van ze kunt vragen in deze tijd, zonder ze al te veel schade toe te brengen”.
dit is al van even geleden maar retrospectief heb ik er nog kokhals neigingen van.
de schade is precies bekend; 500 miljoen, er zijn schat ik, maar misschien ergens hier te vinden, nog geen 1 miljoen zelfstandigen, dus de schade is minimaal 500 euro gemiddeld en ik denk dat het eerder het dubbele is, tel daar zaken bij als eigen risico voor ziektekosten (in mijn geval 4 polissen) en daar ga je. in den haag verhoogt men tarief bouwvergunningen simpel met 12 procent omdat er .... minder aanvragen zijn. als de bakker dat doet is ie snel dood. uw brood is duurder want niemand koopt meer brood bij mij - ze kopen fabrieksspul bij ah. tja waar zijn we mee bezig. terug naar kleinschaligheid lijkt me stukken vriendelijker en beter.
en rutte: daar stem ik dus niet meer op, iemand een alternatief?