De Zelfstandigenaftrek Moet Blijven

zzp-ondernemer

/ #1664 Zelfredzame maatschappij (of egoïstisch)

2013-09-15 11:34

Gedwongen of gekozen "zelfredzaamheid" wordt afgestraft (zo voelt deze maatregel bij mij)
Door marktwerking staan prijzen onder druk. Als zzp-ondernemer kom je daar niet onderuit. Dit begint bij de opdrachtgevers en werkt door. Hier stem ik, heel bewust, mijn keuzes op af. Als zzp-ondernemer neem ik risico's en ook dat heel bewust met het volle verstand. Op dit moment nog geen AOV en mijn pensioenopbouw staat stil. Ik besef de worsteling die gaande is omtrent de veranderingen op de arbeidsmarkt.
Het opvoeren van belastingdruk is m.i. van alle oplossingen wel de meest slechte! Het is bekend dat geschiedenis zich herhaalt, maar ik hoop niet dat er straks in de bossen van Nederland allerlei "Robin Hood" types gaan opereren.
Den Haag; bedenk iets beters, zoek het over de andere boeg!
Begin eens bij de meest "inefficiënte organen" Nog meer snijden in eigen vlees heet dat zo populair. Afrekenen op resultaat. Uitbannen van graaierij cq bonuspraktijken. Laat het zgn. toptalent maar vertrekken naar het buitenland, ook hier geldt, niemand is onmisbaar een goede tweede of derde staat graag klaar.
Mijn hart is weer even gelucht. Gr. Dick vd. Pol