Zorg over de (jeugd-ggz) Zorg

Mama !

/ #673 Nee ik teken niet!!

2014-01-14 12:34

Heeft iedereen zijn basis verzekering al eens goed doorgelopen voor 2014? Alle therapieën voor kinderen (en volwassenen) worden sinds dit jaar NIET MEER vergoed! Vorig jaar nog wel, max 5 sessies maar dit jaar niets meer. Daar waar je met je kind die een trauma te verweken heeft, een. scheiding of rouwverwerking hulp nodig heeft onder je arm kon nemen en hulp kon krijgen is het dit jaar een en al deur waar je tegenaan loopt.
Ja... Mits je kind een stoornis of gedragsstoornis heeft! Maar dat moet eerst bewezen worden.

Deze petitie had er vorig jaar moeten komen maar dan voor de wijzigingen van DIT JAAR!

Nee hoor, ik doe een LOI cursusje traumaverwerking zelf wel want aangezien ik ook nog eens geen baan meer heb, krijg ik deze namelijk wél vergoed en kan ik mijn eigen kinderen tenminste helpen hoop ik! JA Nederland wordt steeds slimmer....

Lekker dubbel allemaal weer en laat al die ouders en vooral kinderen maar gewoon aan hun lot over! T is niet te geloven. Nee eerst moet je je kind nu een probleem kind zijn of gedragsproblemen hebben die binnen een bepaalde categorie vallen!!

En nee ik ga deze petitie niet tekenen... En waarom niet? Omdat ik het niet eerlijk vind dat dit er wel doorheen is geduwd en nu ze nog een stap verder gaan wel ineens aan de bel trekken? Ik wil een petitie tekenen , ja zeker, maar die voor ALLE KINDEREN en volwassen gewoon weer gezondheidszorg in de ruimste zin van het woord onbeperkt opnemen in het basispakket! Zodat iedereen geholpen kan worden, klein probleem, groot probleem, verlies van een ouder, scheiding, trauma verwerking, om zelfvertrouwen terug te krijgen, dyslexie steun, kortdurende hulp, of lang durende hulp noem maar op!