Doveninternaat Haren moet blijven!


Gast

/ #190

2015-02-18 06:15

Hoewel ik een atheïst ben brengt het katholieke geloof wel iets moois met zich mee 'heb uw naasten lief!'. Een ieder die zich een klein beetje kan verplaatsen in de wereld van een doof kind en niet te vergeten ook de ouders van een doof kind zou niet eens overwegen om er over na te denken om het internaat te sluiten. Laat staan een dergelijke maatregel door te voeren. Het is weer een van die typische voorbeeld van respectloze beleidsmakerij door mensen die het contact met hun omgeving zijn kwijt geraakt en menen professioneel te handelen door zich een oordeel te vormen over iets wat ze niet echt kennen.

Waarom zijn deze mensen toch zo lui en nemen ze niet de moeite om eerst echt te doorvoelen wat de rol en functie van een dergelijk internaat in onze samenleving is?

Ik ben heel benieuwd naar hoe zij het alternatief voor deze kinderen zien en zou graag in gesprek komen met degenen die dit besluit genomen hebben. Dat kan een interessante dialoog opleveren. Ik sta er voor open en kom het graag een keer uitleggen.