Steun Jitse Akse

Phil

/ #9601

2016-01-18 05:23

Ik denk dat Jitze hier een statement maakt. In Sebrenica heeft de overheid hem (lees Dutchbat) ook laten vallen. De coalitie wil wel steunen, maar niet op de grond. IS breidt zich uit als een virus. Het doel is eerste en staat creëren en vervolgens de wereld te islamiseren. Dat op grond van hun normen en waarden. Het is een heilige oorlog, net als wij honderden jaren met het Katholisime deden. Nu wordt iedereen die niet mee gaat in dat geloof koelbloedig afgeslacht. Miljoenen mensen op de vlucht. Duizenden mensen worden zonder enige vorm van rechtspraak koelbloedig afgeslacht.

 

We kijken ernaar en reageren alsof het onze "ver-van-ons-bed-show" is. Het tegendeel is waar. Ze staan niet op onze deurmat, maar lopen al rond in ons huis. Om te kijken welke schade ze bij ons aan kunnen richten om ons op onze knieën te vallen en hun geloof aan ons op te dringen. Dat moet stoppen !  De coalitie praat en praat en praat, maar successen worden nauwelijks geboekt. De echte manier om ze te stoppen is met grondtroepen, maar we zijn bang dat het ons levens gaat kosten. Dat gaat het toch wel. Zijn het geen militairen, dan zijn het wel onschuldige burgers. Burgers zijn niet getraind om te vechten, militairen wel en beschikken over de juiste wapens.

 

Jitze laat zien wat er nodig is. Waagt zijn eigen leven om dat van anderen te sparen. Elke IS-strijder is een potentiële terroristen en vermoord koelbloedig iedereen die niet aan zijn geloofsovertuiging voldoet. Als ik moet kiezen hij of ik (en misschien wel mijn hele familie), dan is die keuze niet zo moeilijk. Jitze heeft dit al eens meegemaakt en heeft ervoor gekozen om zijn leven te wagen om een bijdrage te leveren om dit te stoppen.

 

Ja ! .... Hij verdient geen straf maar een Medaille !