Behoud een zwembad Brandenburg gemeente de Bilt

Quoted post

Wekelijkse zwemmer

#173

2013-07-10 11:43

Dat er een zwembad in de gemeente is, is een prima zaak. Maar de locatie die de gemeente De Bilt voor de nieuwbouw had gekozen, is niet eenvoudig bereikbaar, zeker voor mensen uit Bilthoven centrum en De Leijen. Openbaar vervoer is slecht geregeld, je kunt er niet met een gewone bus dichtbij genoeg komen vanuit die wijken. Omdat er heel veel ouderen uit die wijken in Brandenburg zwemmen, houdt dat dus voor hen op zodra ze niet meer kunnen fietsen/autorijden.
Ook trek je op die nieuwe locatie een bepaald publiek uit Utrecht dat je liever niet in je zwembad wil hebben.
Ik voorspel dat als er een nieuw zwembad zou komen, de gemeente het waarschijnlijk op den duur zou privatiseren. Dat zou betekenen dat de tarieven veel hoger zullen worden, dus valt weer een doelgroep af die dat niet zal kunnen betalen (ouderen met geen of weinig pensioen). En of het personeel overgenomen zou worden? Ik betwijfel het.
Kortom: renovatie van het oude zwembad is de enige goede optie. Dat moet best betaalbaar zijn, als je tenminste niet bij bevriende relaties die er veel aan willen verdienen offertes vraagt. Informeren bij gemeentes met verouderde zwembaden waar voor renovatie is gekozen, zou vast een degelijke aannemer opleveren die er niet de hoofdprijs voor vraagt.

Reacties


Gast

#175 Als het RIVM in 2018 weg gaat, lijkt me dat ook een zeer geschikt terrein voor een nieuw zwembad:

2013-07-10 12:05:33