Park Spoor Zuid NU !

Quoted post


Gast

#43

2013-10-23 14:58

1. De aanleg van het Zuid-Park neemt in de oude plannen nog minstens 10 tot 12 jaar in beslag en zal dan nog starten achter Nieuw-Zuid. Ondertussen, en in het vooruitzicht van de effectieve realisatie van het verleggen van de spaghettiknoop, zou het onzin zijn om als stad niet ten volle alle voordelen van de beschikbare gronden te nemen en de buurt een fatsoenlijke invulling te geven. Ik denk niet dat de buurt gediend is met nog 10 tot 15 jaar de huidige situatie, noch met een bestuur dat kosten maakt om een deel van het project nadien te moeten herdoen.

2. Daarbij zal op de 7,6 hectare park enkele honderden vierkante meter aangewend worden om twee andere prangende problemen in de buurt aan te pakken:
- parkeerruimte
- mobiliteit

Een tijdelijke Park and ride zal een eerste oplossing vormen voor de congestie aan jvGentstraat en zal de leefbaarheid op Bolivarplaats verbeteren.

Daarnaast moet hoe dan ook, zeker s avonds de parkeerdruk aangepakt worden in de buurt.

Op die manier zijn die enkele honderden meters wel besteed. En TIJDELIJK!

3. In het plan voorzien we toegankelijkheid op de parkzone, die er nu triest en ellendig ongebruikt bij ligt.

De definitieve invulling wordt door onze aanpak op geen enkele wijze gehypothekeerd.

Ook ik ijver voor een park op Zuid en inderdaad, wel NU. No doubt.

Rob Van de Velde

Reacties

nationalismeheeft nognooitietsopgeleverd

#46 Re:

2013-10-23 20:09:53

#43: -

allez, we hebben het weer misbegrepen, blijkbaar. Raar dan toch dat uw coalitiepartners én partijgenoten de beslissing ook betreuren.

Ik kan alvast niet wachten tot we vijf jaar verder zijn.

bende ellendigerds...