Doveninternaat Haren moet blijven!

Quoted post


Gast

#182

2015-02-17 10:59

De overheid is er niet voor het volk, de overheid is er om zichzelf op de borst te kloppen met hun mooie beloftes en zwakzinnigheden. Met dergelijke internaten als in Haren zitten ze in de knoop. Er zijn tegenstrijdige besluiten genomen waardoor groepen mensen de dupe zijn, niet alleen met doveninternaten.

Toch, als ik de reacties zo eens doorlees, zijn er een heleboel mensen die op school wel eens iets beter konden opletten. Het niveau van grammatica en spelling is hier ver te zoeken.

Reacties


Gast

#188 Re:

2015-02-17 16:58:21

#182: -  

 Hallo, omdat gebarentaal andere grammatica heeft en gebarentaal voor doven een moedertaal is.

Is het lastig om Nederlands te leren, en ik ben zelf doof en ik kan ook goed praten, dus niet zo snel vooroordelen :)


Gast

#192 Re:

2015-02-18 07:48:45

#182: -  

 wat heeft dit nu te maken met grammatica is toch niet van belang als mensen maar meedoen beetje kortzichtig  gast??????

 


Gast

#197 Re:

2015-02-18 16:55:11

#182: -  

 Je antwoord getuigt van weinig inzicht gast.

Juist dit internaat moet blijven omdat anders veel dove kinderen helemaal niet meer in staat zullen zijn om enige spelling en grammatica te leren.

Wie zal ze uberhaupt leren liplezen en gabaren?

Wie brengt zijn kind dagelijks naar school in Griningen als je bijvoorbeeld in apeldoorn woont?

Dove met NGT als moedertaal

#209 Re:

2015-02-20 10:14:04

#182: -  

 Je kennis over de dovengemeenschap is ook ver te zoeken. Nederlandse Gebarentaal is de moedertaal voor dove mensen en het geschreven Nederlands is hun tweede taal. Niet alle horende mensen zijn ook zo goed in Engels als 2e taal. Denk eerst even na voordat je zoiets doms uitkraamt.