het basisinkomen, een recht voor iedereen

Quoted post


Gast

#1

2015-03-25 09:20

Ik denk dat een basisinkomen voor iedereen veel problemen in dit land kan oplossen. Geen pensioenhervormingen meer (die ons dagelijks handenvol geld kosten), geen werkloosheid meer (opnieuw een groot dossier van tafel), geen ziekte-uitkeringen meer (waardoor onze verplichte zorgverzekering niet meer kan verdubbelen). Als iedereen een menswaardig bestaan kan leiden zou volgens mij ook de criminaliteit voor een groot stuk dalen, ouders krijgen opnieuw de kans om bij hun kinderen te zijn ( wat volgens mij ook voor een groot stuk zou kunnen bijdragen aan de vermindering van jeugdcriminaliteit en opnames in de jeugdpsychiatrie) en van discriminatie is op geen enkel vlak nog sprake. Dagelijks wordt beweerd dat we hier in een democratie leven terwijl er geen land is waar ongelijkheid meer aan het licht komt, elke dag opnieuw. En is "iedereen gelijk voor de wet" nu niet DE basisregel voor een democratie?

Reacties


Gast

#3 Re:

2015-03-25 12:26:53

#1: -  

Prachtig geformuleerd, ik zou het niet beter kunnen zeggen, deze argumenten zouden in principe al voldoende moeten zijn, maar spijtig genoeg hebben onze politieke machten hier geen oor naar.

Dus aan ons om onze stem te laten horen!!!

 

Alvast bedankt