Moleneiland Harelbeke: JE stem is HOUT waard

moleneiland.jpg

Het Moleneiland, enige nog overgebleven open ruimte midden de verstedelijkte stadskern Harelbeke, zoekt een nieuwe invulling.

Hoewel dit unieke gebied , buiten geldgewin voor de eigenaar, geen enkele troef heeft tot residentiële ontwikkeling wil men er opnieuw woonblokken en zelfs een jachthaven inplanten. Wij vinden dat de betonstop2040 geen vrijgeleide kan zijn voor deze invulling op het moleneiland omdat er geen noodzaak voor is en het gebied gelegen is in een beschermd stadszicht. Tevens betekent deze inplanting door de  impact op mobiliteit, mogelijke wateroverlast, CO2-uitstoot en vernietiging van dit biologisch zeer waardevol gebied een zware aanslag op het milieu.

Vind je ook dat verdere bebouwing onverantwoord is en het unieke karakter van het eiland dient aangewend te worden  voor de aanleg van een ecologische parkomgeving met stiltegebieden voor ontwikkeling van de natuur en een groene belevingsinvulling met rust en ontspanning voor alle bezoekers.   Grijp dan deze unieke kans, stem en deel nu.

Grijp dan deze unieke kans, stem en deel nu.

Dankzij de meer dan 300 handtekeningen bereikten we toch al een resultaat. Dank daarvoor aan allen die de petitie ondertekenden.

molenkant.jpeg

Geert Devolder (buurcomité moleneiland)    Neem contact op met de schrijver van het verzoekschrift

Uw e-mailadres zal niet op onze site worden gepubliceerd. De auteur van de petitie zal echter alle informatie te zien krijgen die u op dit formulier noteert.