NEEN tegen het massaal storten van grond in de groeves van de Jekervallei

Logo_NL_2.jpg

⚡Wij vragen uw aandacht voor een nieuwe vergunningsaanvraag op de website van de gemeente Bassenge. Voor deze aanvraag werden het impact op de gezondheid van mens en natuur en in de Jekervallei niet bestudeerd. Onaanvaardbaar, aangezien het effect op de levenskwaliteit in onze geliefde Jekervallei catastrofaal zou zijn.

👉 Zeg NEEN tegen het storten van 255 000 m3 grond (500.000 ton) in de Romont groeve.

👉 Zeg NEEN tegen 240 bijkomende vrachtverplaatsingen per dag doorheen de vallei, voor een totaal van 36 600 bewegingen.

👉 Zeg NEEN tegen de bijkomende schade op onze wegen, en tegen de groeiende verkeersonveiligheid.

👉 Zeg NEEN tegen de uitstoot van stikstof en andere vervuiling in de Jekervallei, veroorzaakt door het vrachtverkeer.

👉 Zeg NEEN tegen een nieuwe waterput voor het onttrekken van grondwater in de Romont groeve, die de bron en het biotoop van la Guizette dreigt droog te leggen.

☝️ VRAAG aan het College van de gemeente Bassenge om de belangen van haar inwoners te verdedigen en om deze vergunningsaanvraag te verwerpen.

⏳ De gemeente Bassenge geeft haar inwoners de kans om te reageren tot 14 februari 2024.
Aarzel dus niet, reageer vandaag nog op deze petitie en spreek erover met vrienden en familie.

Réf. AC : PU 23/03 / Réf. PE : 10013242

Goed leven in de Jekervallei V.Z.W.    Neem contact op met de schrijver van de petitie

Door te ondertekenen, machtig ik Goed leven in de Jekervallei V.Z.W. om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.

We zullen uw e-mailadres niet openbaar online weergeven.

We zullen deze petitie adverteren bij 3000 mensen.

Leer meer...