Van de Nederlandse overheid te willen vernemen wat zij verstaat onder "de bijzondere positie van de militair".

Opmerkingen

#207

Het is de hoogste tijd dat de militair eindelijk eens serieus wordt genomen door onze leiding en de politiek. En dat waardering verder gaat dan mooie woorden!!

(Venray, 2018-10-06)

#220

Ik teken omdat ik mij inderdaad al geruime tijd afvraag wat die "bijzondere status"van de militair eigenlijk betekent. In alle defensievoorschriften staat een "betekenis van uitdrukkingen", maar die van de "bijzondere status" vind ik nergens terug. Ik heb het idee dat het enige verschil met overige ambtenaren is dat de militair het recht van staken niet heeft en zich aldus niet afdoende kan verzetten tegen alle negativiteit die van zijn werkgever op hem afkomt. Dit moet veranderen. Of de militair heeft een "bijzondere status"waarvan expliciet wordt aangegeven wat die inhoudt en wat de gevolgen daarvan voor de militair zijn. Of hij heeft die status niet en heeft derhalve dezelfde rechten en plichten als alle andere ambtenaren.

(Camposol/Mazarrón, 2018-10-07)

#222

Ik moedeloos wordt door de minachting die ik vanuit onze militaire en politieke leiding ervaar

(Geertruidenberg , 2018-10-07)

#224

Ik wil eindelijk mijn rechtspositie als gewezen militair wel eens weten

(Julianadorp, 2018-10-07)

#225

Het maar een keer duidelijk moet zijn (zal niet meevallen)

(Julianadorp, 2018-10-07)

#226

De huidige positie, behandeling en beloning van zowel actief dienenden, FLO'ers en andere dienstverlaters en/of veteranen ver onder de maat is en bijna duidt op behandeling als vee.

(Banja Luka, 2018-10-07)

#229

Ik het beu ben ondergewaardeerd te zijn.

(Herzogenrath, 2018-10-07)

#231

Ik het eens ben met de vraagstelling en ook uiteindelijk helderheid zou willen hebben.

(Goes, 2018-10-07)

#235

ja dat wil ik wel eens weten

(Den Helder, 2018-10-07)

#237

Wij niet vanzelfsprekend zijn

(Hoofddorp , 2018-10-07)

#238

Ik vind dat er duidelijkheid moet komen en fatsoenlijke arbeidsvoorwaarden

(Beekbergen, 2018-10-07)

#239

Ik hiermee eens ben. Het komt gewoon omdat wij geen machtsmiddelen hebben (bv Staken) en de andere sectoren bij de overheid wel. Vandaar dat wij als defensie personeel sluitpost van de regering zijn.

(Werkhoven, 2018-10-07)

#240

Ik het geheel een ben met de stelling. Wat maakt ons als militair bijzonder. Een bijzondere positie, maar waar lijkt dat uit. Wat houdt het in?

(Geesbrug, 2018-10-07)

#241

Ik teken omdat ook ik wil weten wat er precies wordt verstaan onder de bijzondere positie van de militair.

(Anna Paulowna , 2018-10-07)

#242

Ik teken omdat ik me niet meer gewaardeerd voel als militair

(Wanneperveen, 2018-10-07)

#243

Houdt respect voor degene die het land dient. Inversteer daarin

(Weesp , 2018-10-07)

#245

Ik teken deze petitie omdat ik het gevoel heb dat wij als militairen behandeld worden als monddood slachtvee. Maximaal presteren met minimale vergoedingen, uitrusting, kleding etc. etc. Onze bijzondere positie behelst alleen dat wij niet mogen staken/demonstreren. Dus mondje dicht, hand ophouden voor de aalmoes en dankjewel zeggen tegen onze politici die zeggen ons "geweldig" vinden.

(Dronten, 2018-10-07)

#246

Omdat de Nederlandse regering niet in staat is om de "bijzondere status" van de militair in voldoende mate te omschrijven.

(Nijmegen, 2018-10-07)

#251

Als het op erkenning aankomt de overheid op een laffe wijze snel de andere kant op kijkt

(Veldhoven, 2018-10-07)

#253

Ik de inhoud ervan volledig onderschrijf : Politiek : zet eens op papier wat jullie er onder verstaan en borg alles wat dat vervolgens inhoudt !

(Emmerich am Rhein, 2018-10-07)

#255

Dit nu een dode letter is!

(Julianadorp , 2018-10-07)

#260

Wil weten wat de waarde van de bijzondere status van de militair voor de overheid is en betekent.

(Den helder, 2018-10-07)

#261

om rechtvaardigheid voor onze militairen

(Capelle aan den ijssel, 2018-10-07)

#262

Omdat ik nu weleens wil weten wat die bijzondere positie inhoud. Ik heb er nooit iets van gemerkt

(Almere, 2018-10-07)

#263

Ik teken deze petitie omdat ik al heel lang het gevoel heb er ooit "in geluisd" te zijn. Enerzijds wordt je geacht om desnoods het "hoogste offer" te brengen (waar ik overigens niets op tegen heb), maar anderzijds wordt je na je houdbaarheidsdatum bij het restafval gezet. Enig fatsoen is ver te zoeken. Nu (na mijn FLO) besef ik pas hoe ik met medailles, spiegeltjes en kralen besodemieterd ben. Dat gevoel steunt na.

(Anna Paulowna , 2018-10-07)

#267

Ik teken omdat ik gewoon net zoals de politie enz behandeld wil worden wij zijn geen vee maar Militairen die niet als sluitpost wensen behandeld te worden.

(Emmerich am Rhein, 2018-10-07)

#273

Ik wiil ook wel eens weten wat er zo bijzonder is aan mij (ons) dat wij altijd de narcose krijgen.

(Mürlenbach, 2018-10-07)

#276

De MINDEF en defensie top personeel al jaren lang zeer onderwardeerd, militairen van alle rangen en standen heel de wereld rondstuurd welke soms met gevaar voor eigen leven zich inzetten voor Nederland in het geheel niet op hun waarde worden geschat.

(Tilburg, 2018-10-07)

#277

Tja, een reactie gaan geven op de afwijzing van het fantastische CAO voorstel behoef ik verder niet in woorden uit te drukken. Ik vind dat er meer dan genoeg gezegd is over de afwijzing.

(Westerbork, 2018-10-07)

#281

Politici de mond vol hebben met de bijzondere positie maar dit nergens anders uit blijkt. Laat maar eens op de komma uitwerken hoe " bijzonder" wij zijn.

(St Maarten, 2018-10-08)

#283

Omdat de overheid in mijn optiek deze zogenaamde "Bijzondere Status" alleen aanhaalt en van stal haalt, wanneer het hen uitstekend uitkomt ! Echter wanneer militairen in specifieke situaties zich willen beroepen op deze hen toegekende"Bijzondere Status", geeft de overheid zich hierover in het algemeen zelden van thuis !!

(Hoofddorp, 2018-10-08)

#284

Er moet eindelijk eens wat gaan gebeuren dat men ons beloont naar waarde. Deze kip heeft geen veren meer die nog verder geplukt kan worden.

(Ijsmselmuiden, 2018-10-08)

#287

Als er geen bijzondere positie is kunnen we het leger wel privatiseren

(Anna Paulowna, 2018-10-08)

#288

Ik onderteken deze petitie omdat ik het volledig eens ben met de opsteller van deze petitie.

(Lelystad, 2018-10-08)

#290

Mij ook genaaid voel

(Julianadorp, 2018-10-08)

#293

Ik teken deze petitie omdat we al die jaren klaar hebben gestaan voor ons land (en dus onze regering). Maar die regering laat, nu het eropaan komt, in de kou staan.

(Julianadorp, 2018-10-08)

#296

Ik begaan ben.met mensen die uit naam van Mijn land dienen en daarbij hun gezondheid riskeren

(Poeldijk, 2018-10-08)

#297

Ik teken omdat ik het geheel eens ben met de opsteller van deze petitie.

(Hoorn, 2018-10-08)

#298

Ik teken dit omdat ik onze mensen steun

(Helmond , 2018-10-08)

#301

Ik het helemaal eens ben met het geschrevene in deze petitie. Wat is nu eigenlijk die “bijzondere” positie van de Militair.

(Sittard, 2018-10-08)

#302

De militair geen stakingsrecht heeft, en zich niet gesteund en beschermd voelt door de overheid.

(Rijen, 2018-10-08)

#303

Er al ang wordt geprofiteerd van die bijzondere positie maar niet door diegenen waarvoor deze is bedoeld!

(Helmond, 2018-10-08)

#304

Ik teken omdat de militair recht heeft op een éénduidig antwoord op deze vraag.

(Gilze, 2018-10-08)

#305

Hier kan ik mij helemaal in vinden.De bijzondere status houdt voor mij in dat de politiek de krijgsmacht naar believen financieel kan korten wanneer ze daar zin in hebben.Ik heb ze nooit kunnen betrappen op enige logica of zinvolle doelen.Het personeel is al helemaal het sluitstuk bij de boven ons gestelden en dat al decennia lang!!!

(Greven, 2018-10-08)

#309

Ik ben het helemaal eens met deze petitie. Heb zelf het gevoel dat regering en politiek ons niet interessant genoeg of belangrijk vinden om hun eigen belang te kunnen dienen.

(Valkenburg Z-H , 2018-10-08)

#313

Defensie beter voor haar mensen moet gaan zorgen

(veenendaal, 2018-10-08)

#314

Hoe bijzonder is de positie van de nl militair? Iemand die je allleen mondeling de waardering uitspreekt? Iemand die bereid is het hoogste te geven tijdens missies en verder niet dezelfde arbeidsvoorwaarden geeft als de rest van de roverheid? Of is het gewoon handig als ze niet mogen staken?

(Greven, 2018-10-08)

#317

Als de speciale status blijft dan ook de zorgplicht die daar tegenover MOET staan ingevuld worden door de regering

(Kerkrade, 2018-10-08)

#319

Ik achter deze petitie sta.

(Dietlikon , 2018-10-08)

#320

Wat is onze bijzondere positie??

(Hurdegaryp , 2018-10-08)

#321

Ik ben van mening dat militairen als tweede rangs individuen door de regering gezien worden. We worden in ieder geval al decennia overeenkomstig behandeld.
Ook het materieel is ondergeschikt aan de taken. Uit ervaring (kon. marine) andere schip mocht/kon pas uitvaren nadat het zusterschip gekanibaliseerd was van onderdelen om verantwoord te kunnen varen. De gevechtskracht was dan vaak niet eens optimaal. Voor de buitenwacht leek het dan dat er een Nederlands oorlogsschip operationeel was.
Ook meegemaakt dat het schip niet mocht uitvaren omdat niet voldoende machines operationeel waren. De defecte machine werdt op operationeel gezet om direct buitengaats weer als defect gemeld te worden. Op zee gelden andere maatstaven dus kon er dan rustig door gemodderd worden.
Ons militaire apparaat is al jaren lam. We dienen onze eigen kleding en veiligheids middelen te kopen. Maar we voeren nog steeds de regering taken uit.
Echter dat wordt niet gewaardeerd. Er word vergeten dat de solidariteit van de militair ook grenzen heeft.

In den Haag moeten ze zich diep schamen.

(den Helder, 2018-10-08)

#323

We eindelijk eens een gezamenlijke vuist moeten maken.

(Assen, 2018-10-08)

#326

In het verleden had de bijzondere positie vele voordelen welke stukje bij beetje afgeschaft zijn behalve de nadelelige gevolgen welke zijn blijven bestaan zoals werktijden wet tijdens oefeningen etc.

(Venlo, 2018-10-08)

#332

Het geheel eens ben mede bovengenoemde tekst!

(Losser, 2018-10-09)

#333

Mijn zoon actief dienend is.

(Eindhoven, 2018-10-09)

#335

Militairen niet voldoende worden gewaardeerd

(Bovenkarspel, 2018-10-09)

#336

Als defensiemedewerker zijn we al jaren tekort gedaan door de overheid. Van onze bijzo dere status is nagenoeg niets meer van overgebleven. Diverse keren is de leeftijdsgrens om met FLO te gaan omhoog geschroefd. Ook de plannen voor een nieuw pensioenstelsel gaat menigeen geld kosten. Van evt. extra toelagen wordt de helft aan de belasting afgedragen.
Loonsverhoging blijft een lachertje in vergelijking tot overige sectoren. Kortom we willen nu eens financieel gewaardeerd worden.

(Dronten, 2018-10-09)

#342

Ik het er mee eens ben , laat de politiek maar uitleggen wat de positie van militairen is

(Uden, 2018-10-09)

#348

Omdat de militairen hun grootste goed
“ hun leven” riskeren! Daarom moet de overheid zorgen dat de mannen en vrouwen op hun werkgever kunnen vertrouwen.
Ik ben erg geschrokken van alle wantoestanden nooit gedacht dat dit kon in NL. Schaam mij voor de NL overheid.

(Sunnemo, 2018-10-09)

#350

Omdat ik vind dat we als militairen van de Nederlandse Krijgsmacht meer erkenning, aanzien, respect en natuurlijk meer salaris verdienen!!

(Hedel , 2018-10-09)

#353

Inderdaad is het in mijn ogen ook nodig dat de basis gelegd word met een definitie van de bijzondere "positie/status" van een militair zodat de militair gecategoriseerd wordt tot een bepaalde groep en niet langer de speelbal blijft van de politiek, die de militair indeelde naar wat hen op dat moment het beste uitkomt.

(J'dorp, 2018-10-10)

#356

Ik me volledig kan vinden in de petitie

(Oostrum, 2018-10-11)

#357

Ik heb ook nooit begrepen waar militairen bij horen. Dat moet eens duidelijk gesteld worden.

(Gemert, 2018-10-11)

#358

Voor iemand die mij dierbaar is☺

(Biddinghuizen, 2018-10-11)

#360

Er snel betere arbeidsvoorwaarden moeten komen
Defensie loopt op dit moment leeg

(Borculo, 2018-10-11)

#362

Ook ik benieuwd ben wat onze bijzondere status heden ten dage nog inhoud. Gezien vanuit het standpunt van de politici.

(Steenwijk, 2018-10-12)

#366

ik teken omdat ik het er volledig mee eens. ben. Mililtairen gaan op uitzending. maanden van huis ,van gezin, familie, vrienden etc. Tijdens veteranen dagen worden de militairen ( m.n. uitgezonden militairen) geeerd voor hun inspsnningen en inzet en hoe geweldig ze Nederland wel niet hebben vertegenwoordigd. En aan de achterkant de militairen in hun hemd laten staan met een ( inmiddels gedeeltelijk gerepareerd Aow gat) een WUL en aantasting van hun eindloon als pensioen grondslag. Uitermate beschamend!

(zuidlaren, 2018-10-28)

#371

Ik teken omdat ik het gevoe3l heb 36 jaar niet als vol te zijn aangezien, maar als vakkenvullertje

(Willemstad, 2019-04-17)

#372

Militairen niet naar waarde worden beloond

(Hoedekenskerke , 2019-04-17)

#381

Ik militair ben, BD en wel eens wil weten waarom we zo'n bijzondere status hebben en er niets mee wordt gedaan.

(Enschede, 2019-04-18)

#384

Ik ben benieuwd of de veelbelovende praatjes en beloftes van onze door ons gekozen volksvertegenwoordigers eindelijk ook eens een keer nagekomen worden

(Bladel, 2019-04-18)

#385

Er alleen woorden zijn. Maar geen daden

(ZEEWOLDE, 2019-04-18)

#386

Wil eindelijk eens beloond worden wat wij echt verdienen.

(Blomberg, 2019-04-18)

#393

Ik teken omdat ik, als militair met FLO, de mondelinge beleving van de bijzondere positie van de militair door de regering, graag vertaald zie naar een daadkrachtige beleving én waardering in de CAO!

(Den Helder, 2019-04-18)

#395

Ik de mening heb overgehouden dat deze “bijzondere positie” zich slechts tegen ons wordt gebruikt.

(Eisden-Maasmechelen, 2019-04-18)

#398

Ik (als veteraan en oud-marinier) nooit een financiële beloning heb gehad, zoals Trump dat wel doet voor zijn veteranen en andere oud-militairen...
Ik zou dan ook graag een (eenmalige)

(Wessem , 2019-04-18)

#399

ik teken omdat ook ik bijzonder nieuwsgierig ben naar de omschrijving en daarbij horende plichten, maar ook RECHTEN en BELONING van mijn bijzondere status. Die status waarvan politici voortdurend brullen dat wij op nummer 1 staan maar dat NIET vertalen naar behandeling en beloning.

(Julianadorp, 2019-04-18)