Leefbaar Lille

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Leefbaar Lille.


Gast

#1

2014-08-25 07:37

storend

Gast

#2

2014-08-25 11:22

kan iedereen nu is niet een beetje tolleranter zijn, ipv het elkaar altijd lastig te maken


Gast

#3 Tolerantie kennen de mensen niet meer zeker?

2014-08-25 12:31

Tolerantie kennen de mensen niet meer zeker? 

Ik ken veel mensen die in de Broekzijstraat wonen (baan naast het crossterein) en deze mensen heb ik nog nooit horen klagen, omdat de cross daar al was voor zij daar gingen wonen en dus ook op voorhand wisten waar ze voor stonden. Deze mensen zeggen zelf dat zo'n petitie er gewoon over is! 

De mensen die te klagen hebben over lawaai overlast mogen best toleranter zijn! Of verhuis terug van waar je kwam! En probeer de gang van zaken in Lille niet te veranderen.


Gast

#4 Stop met klagen!

2014-08-25 19:38

Groot gelijk gast #3 !!! Crossterein ligt er al veel langer dan dat de klagers daar wonen, verhuis, of stop met klagen! Ze wisten dat er lawaai was op sommige dagen, voordat ze er kwamen wonen!!!

#5

#5

2014-08-25 21:06

Geachte gasten 3 en 4,

In een eerdere off line petitie in 2011 hebben 350 omwonenden getekend. Was dat allemaal import?


Gast

#6

2014-08-25 21:56

Tolerantie: bereidheid om andere mensen afwijkend te laten denken en handelen. 

Ik denk dat de tolerantie hier ook wel kan betekenen om deze mensen gewoon de petitie te laten tekenen en niet te dreigen met "dat die mensen terug gaan van waar ze komen" of dat ze maar moeten verhuizen.  Dat is maar een flauw excuus. Het motorcrossterrein zal zeker niet verdwijnen, daarvoor is het te groot en belangrijk, maar enkele geluidsmuren plaatsen en bosdempers maken het voor de omwonende veel beter en veel last zullen de crossers er niet van hebben. Lees alstublieft eerst de hele tekst voor u conclusies trekt 


Gast

#7 gezever

2014-08-26 07:33

laat alle mensen gewoon hun hobby uitoefenen, er mag al zo weinig tegewoordig. En ja, ik hoor de motors soms ook wel, maar ik FIXEER mezelf er niet op

 

gr sven


Gast

#8

2014-08-26 09:35

we laten ze ook hun hobby uitvoeren. We willen enkel geluidsdempendemuren of een bosdemper plaatsen. Ik denk niet dat dit de motorcrosserd verhindert hun hobby uit te oefenen. 


Gast

#9

2014-08-27 18:12

Hoge tijd dat er wel degelijk een aantal zaken in Lille veranderen! Om te beginnen met respect en waarden. Op dat gebied is er hier nog aardig wat werk aan de winkel. Hoe zou het komen dat er nog maar 4 crossterreinen open zijn in Vlaanderen?
Ga elecktrisch crossen of stop er mee!
gast

#10

2014-08-27 19:27

Het valt me op dat hier en op Face book:

Tolerantie blijkbaar niet geldt voor mensen die last hebben van de cross:

  • Als je er last van hebt is dat gezever, gezeur etc. Je mag dus geen hinder voelen.
  • Als je er over klaagt ben je een: klager, zeur, groen, niet tolerant, zaag, zeveraar en meer van dat moois. Je mag er dus niks over zeggen.
  • Klager moeten maar verhuizen; Je mag er dus niet zijn.
  • Het belangrijkste argument; De cross was hier eerst is gezien de 350 ondertekenaars van de eerste (off line) petitie, (allemaal inwijkelingen?) al twijfelachtig. En trek die redenering eens door. Wie waren hier allemaal nóg eerder? Dinosaurussen, Neanderthalers, Hunnen, Mongolen, Moren, Vikingen, Romeinen, Spanjaarden, Duitsers? Welk recht geeft het dan om de eerste te zijn? Als dit rijtje één ding gemeen had was het hun enige recht om te verdwijnen. Het recht de eerste te zijn biedt dus niet veel hoop. En dan.... gaan we met dat argument ook vervuilende industrieën tolereren? Mmmmm, 't is wel erg dat gif in de grond en die kwalijke dampen in de lucht maar ja... ze waren hier nou eenmaal eerst hé? 

En het valt me op dat:

  • De petitie nérgens het beeindigen van de cross beoogt ondanks wat daarover hier en op Face book wordt gesuggereerd. De petitie heeft het slechts over het verminderen van geluidoverlast.
  • Er nogal zwart/wit, alles/of niets wordt geredeneerd: of je bent voor, of je bent tegen en als je tegen bent mag je er niet zijn. Deze benadering leidt naar een fatale afloop en staat oplossingen in de weg; Er is nog een scala aan mogelijkheden tussen onbeperkt geluid en sluiten.

 


Gast

#11

2014-08-31 07:37

De mensen die hierover beslissen wonen zelf heel ver van het gebeuren.
Ze hebben geen flauw benul van de overlast wat hun besluit teweeg brengt.
ervaringsdeskundige

#12 Re: Tolerantie kennen de mensen niet meer zeker?

2014-08-31 18:58

#3: - Tolerantie kennen de mensen niet meer zeker?  

Onze familie woont al 5 generaties lang in de Broekzijstraat en ikzelf woon er ook al mijn hele leven lang. Maar mij heb je toch nog niet aangesproken om mijn mening te vragen. En mijn mening is dat die cross er dik over aan het gaan is. De overlast wordt alleen maar erger en erger. Deze zomer liep het weerom de spuigaten uit. ALLE dagen lawaaihinder. En het zijn grotendeels vreemden die hier komen crossen en er zelf geen last van hebben maar wel ons enorme last bezorgen.

Dus opdoeken die boel!!


Gast

#13 Re:

2014-09-01 19:56

#1: -  Je kan in t stad gaan wonen , daar zijn zeker geen crossterreinen ...

 

Red de Rust
Gast

#14 Dik gelijk ! Dus opdoeken die boel !!

2014-11-11 01:51

In Olmen/Balen is het het zelfde met het HondaPark ! Via de gemeente en politie heeft de Provincie de indruk dat er géén klachten zijn, maar ook bij ons (ik citeer van jullie petitie opmerkingen) "die cross er dik over aan het gaan is. De overlast wordt alleen maar erger en erger. Deze zomer liep het weerom de spuigaten uit. ALLE dagen lawaaihinder. En het zijn grotendeels vreemden die hier komen crossen en er zelf geen last van hebben maar wel ons enorme last bezorgen. Dus opdoeken die boel!!" 
Dik gelijk "ervaringsdescundige opmerking #12 !!!!


Gast

#15 mensen kunnen NIETS verdragen! triestig...

2015-02-17 20:38

Man man man...  Wat is het erg geworden men de mens de dag van vandaag! Niets kunnen ze nog verdragen!!!! Als jullie zo van groen houden, voel je dan vrij te verhuizen naar een boomhut diep in het bos, daar heb je geen last van motoren of andere "storende" dingen....

Alle respect voor mensen die er last van hebben maar vraag jezelf dan af, is het echt nodig om de hele motorsport te gaan afkeuren gewoon omdat een paar mensen klagen tegen geluidsoverlast? 

Ik denk het niet.


Gast

#16 Aantal rotte appels die klagen !

2015-02-17 20:52

De onozele mensen die altijd maar klagen rond dit hele gebeuren of mensen zitten op te steuken om een petitie te starten tegen de motorcross kunnen niets maar ook niets verdragen. Als ze problemen hebben ivm geluid of eender wat, dat ze dan terug verhuizen naar waar ze voldoende "groen" hebben ! Het zijn diegene die klagen over alles en nog wat, milieu hier, milieu daar, maar wel zelf het milieu vervuilen enzovoort door te stoken. 

Ze gaan ergens wonen waar al jaren lang een circuit ligt en eens ze daar wonen denken ze de wetten te kunnen stellen.

Aan al diegene die hier zit te steuken tegen de motorcross zou ik eens persoonlijk willen spreken, eens zien hoe weinig hun strot gaan opentrekken eens ze hier staan ?! 't zullen er nie veel zijn, ma wel op internet en dergelijke hun muil opentrekken omdat ze denken dat we ze niet kennen !

echt zielig, dat ze ergens in 't amazonewoud gaan wonen tussen de apen dan hebben wij crossers er tenminste geen last meer van !


Gast

#17 aan alle klagers..

2015-02-18 20:16

Zelf woon ik heel mijn leven al plat bij de luchaven van Zaventem.( mij stoort het "lawaai" van deze vliegers me niet.) dus aan al die dat klagen over last van de motor sport enz.  denk eerst is na voor jullie ons plezier willen bederven als ze dan zelf meerdermaal het vliegtuig nemen voor hun pleziertjes moeten er andere mensen ook hun lawaai kunnen verdragen!!


Gast

#18 Recht op sport

2015-02-19 09:25

Als ze over heel belgie bijna al de parcours sluiten, is het logisch dat de geluidshinder toeneemt op de nog bestaande circuits. Ipv idd naar oplossingen te zoeken hebben ze een groot deel gewoon gesloten. Ik vind het idee van geluidsmuren en dergelijke heel mooi, maar geschiedenis leert ons da het sluiten veel goedkoper/makkelijker is.

Je kan toch niet zomaar een hobby/sport/job van iemand afnemen?? Als de last zo groot is, moeten ze maar zoeken naar een herlocatie. Er zijn genoeg plaatsen achter in industrieterreinen, tussen autostrades,.. Een sluiten = ergens anders een openen. (Zolder is nu een goed voorbeeld)

En wat als alles elektrisch wordt..? Er zijn geen parcours meer!!! Mogen we dan in de bos?? Te gevaarlijk? Wat dan met paarden en mtb?? Want geluid maken die dingen niet en uitstoot hebben ze niet. Maar dan zal er wel weer iets anders uit de bus komen. 

Als zelfs Stefan Everts zijn circuit niet kan redden door wat geklaag, dan vrees ik voor de toekomst van de motorcross. Dit maakt mij boos omdat we er niets tegen kunnen doen. Beetje zielig/jammer na zoveel wereldkampioenen..

10 man kan de hobby van honderden verkloten door te klagen/petities op de dwingen. De omgekeerde weg bestaat niet. Een petitie tegen petities??


Gast

#19

2015-02-19 17:02

Leven en laten leven 

De sport in belgie laten uitsterven is een schande 

Bende knuppels!

Pseudoniem

#20 Re: Re: Tolerantie kennen de mensen niet meer zeker?

2015-02-19 20:27

#12: ervaringsdeskundige - Re: Tolerantie kennen de mensen niet meer zeker?  

 Zullen we de luchthaven van Zaventem dan ook niet beter opdoeken?

 


Gast

#21 Re: Recht op sport

2015-02-21 17:53

#18: - Recht op sport 

 kzou het zelf niet beter kunnen gezegt hebben groot gelijk !!!


Gast

#22 Re: Re: Re: Tolerantie kennen de mensen niet meer zeker?

2015-02-21 17:56

#20: Pseudoniem - Re: Re: Tolerantie kennen de mensen niet meer zeker?  

 kan je er na een mooi MX parcour/enduro van maken 

ieder zijn ding

#23 Re:

2015-02-24 20:26

#1: -  

 Triestige figuren die zich inzetten om andermans plezier af te pakken! Ik heb bijvoorbeeld ook veel last van wielertoeristen die zich aan geen enkel regelement houden maar zal nooit een klacht neerleggen!

79

#24 aan alle klagers

2015-03-05 18:41