Na het Sterrebos geen verdere vernietiging van natuur meer voor VDL Born

Rondom VDL is behalve het Sterrebos veel natuur vernietigd. Momenteel zijn ook de banen verdwenen. De Provincie Limburg denkt desondanks tóch nog over het kappen van 400 oude (eiken)bomen om de infrastructuur aan te passen en het fabrieksterrein uit te breiden richting Nieuwstadt. Hiervoor is €50 miljoen gereserveerd en zal de N276 verlegd worden in een lus dichter tegen het dorp en het landschapspark aan. Daardoor zal veel meer geluidsoverlast en luchtverontreiniging ontstaan in deze al zwaar belaste regio.

Wij verzoeken VDL en Provincie Limburg om zoveel mogelijk natuur en bos te herstellen en ervoor te zorgen dat niet nog eens honderden bomen sneuvelen voor deze achterhaalde plannen. De bij de Provincie gereserveerde €50 miljoen kunnen beter gestopt worden in natuurherstel en het bevorderen van het welzijn van de burgers in de buurt.

Let op: na ondertekening ontvangt u een email waarin u kunt bevestigen dat u getekend heeft. Daarna is uw ondertekening pas actief. Verder kunt u daar ook aangeven of uw naam zichtbaar mag zijn.

naamloos.jpg

Door te ondertekenen, machtig ik Red het Sterrebos om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.

We zullen uw e-mailadres niet openbaar online weergeven.

We zullen deze petitie adverteren bij 3000 mensen.

Leer meer...