Ordinair afbraakbeleid Rutte II en verzoek tot ontslag kabinet


Gast

#26

2014-09-09 13:28

Een regering die allen naar draagkracht laat bijdragen in de kosten van de samenleving en steun verleent aan de zwakkeren onder ons.... dat is de wens....
Gast

#27 Re: Re:

2014-09-10 10:12

#19: - Re:  

 Ga je gang, dan doen wij het samen.


Gast

#28 Re:

2014-09-10 12:54

#26: -  

Ja en dat is ook mijn wens. Vandaar deze petitie, omdat het niet alleen mijzelf aangaat, maar om misschien wel miljoenen Nederlanders die zich in een penibele situatie bevinden. 

Er zijn zat Nederlanders die hier hard gewerkt hebben voor hun centen en door reorganisatie of failliet gaan van het bedrijf via een WW-uitkering de bijstand betreden. Helaas is de kans op een nieuwe baan in deze tijden erg klein. De kans is dan groot dat je mogelijk levenslang van een magere bijstand en dan AOW'tje moet rondkomen en tot de dood arm blijft. Een schrikbeeld voor menig Nederlander die graag wilt werken met toekomstperspectieven en zo zelfstandig inkomsten verkrijgt. 

Want bijna niemand wilt volledig afhankelijk zijn van anderen en helemaal niet als het om inkomsten. Weinig Nederlanders zitten voor hun lol in de bijstand. Dat is financieel bijten op een houtje.

De Nederlandse regering (+ coalitiepartijen D66, CU en SGP) weten dat dondersgoed, maar ondertussen wordt de huur alsmaar verhoogd en mag deze harder stijgen dan de inflatie. Een ware schande met dank aan Stef Blok van de VVD. En dan mag je nog bijbetalen ook aan de individuele stookkosten. En dan het plan om de zorgpremie met 10 euro per maand tot 120 euro te verhogen. Oh ja dat verschrikkelijke eigen risico van Gorilla Hans Hoogervorst wordt verhoogd.

Na aftrek van vaste lasten blijft er weinig geld over. Daar moet je van leven. Een dagelijkse warme maaltijd is voor sommige Nederlanders een ware luxe geworden. Een schande in een piepklein welvarend land met maar bijna 17 miljoen mensen vergeleken met andere landen. 

Straks kunnen we Sinterklaas niet eens meer vieren. Geld is dan op. Hooguit pepernoten van de ALDI en kaarsjes aan in de woonkamer. Dergelijke scenario's zijn denkbaar voor de toekomst.

En een jonge generatie opgroeiend in een land waar je na het studeren met zeer veel moeite een baan kunt bemachtigen. Na jah de zekerheid is dan door D66 kapotgemaakt met dat flexwerken gedoe. Mag je van baan naar baan shoppen en geen vast contract.

Deze regering en coalitiepartijen D66, CU en SGP helpen Nederland naar de klote. 

Vandaar deze petitie en hopende verdwijnen ze ooit als sneeuw voor de zon. 

 


Gast

#29

2014-12-18 11:17

Ik steun van harte ieder initiatief om de verkapitalisering van ons land een halt toe te roepen. Denk na en kom op voor je eigen bestaan!
Mark X

#30

2014-12-18 11:30

Populistische beloftes als midel tot massa manipulatie:

Belastingverlaging! Dat wil iedereen wel, dus stemmen we zonder nadenken op zo'n partij.

Maar denk een goed na! Kan een staat waar minder geld binnenkomt de interne zaken nog wel bekostigen, zoals infrastructuur onderhoud, gemeentelijke taken of de openbare orde of het millieu?

Nee dus!

Maar op slinkse kapitalistische wijze heeft rechts daar iets op gevonden;

Ze halen het geld weg bij de minima (die zijn toch te laag opgeleid om dit door te hebben of te dom om zich er druk om te maken) en geven de verkregen bezuinigingen als belastingverlaging door aan diegenen die toch al barsten van het geld!

Mooi toch? Niets gelogen, verkiezingsbelofte nagekomen ...

Zie ik het verkeerd? Ja? Leg het mij dan maar eens uit hoe het wel is ...


Gast

#31 Re:

2017-03-03 12:29

#30: Mark X -  

 Rutte wiegt NL in slaap:gaat hier niet over persoon maar over NL(en Benelux).Kieshervorming schuift hij op lange baan,dus:ik-ik-ik.